Роль управлінських компетенцій викладача у сучасному світі
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Роль управлінських компетенцій викладача у сучасному світі
The role of teacher’s managerial competences in the contemporary world |
|
Creator |
Андрущенко, В.
Нестеренко, Г. |
|
Subject |
управлінські компетенції
викладач освітні інновації managerial competences teacher educational innovation |
|
Description |
Обґрунтовано спорідненість професійних функцій викладача управлінській діяльності і актуальність використання в його роботі методичного арсеналу не тільки класичної педагогіки, але й менеджменту. Підкреслено багатовимірність професійних ролей і функцій сучасного викладача, який не просто передає знання студентам, але й організує, ініціює, координує, контролює багато видів діяльності. Викладач модерує культурно-масові заходи, консультує з питань праце-влаштування, проектує систему наукової роботи студентів, організує профорієнтаційну діяльність, складає проектні пропозиції на отримання грантів і т.д. У розділі розкрито можливості конструктивного застосування всіх різновидів управлінських компетен-цій у роботі викладача. З одного боку, застосування управлінських технік у навчально-виховній роботі може урізнома-нітнити форми проведення занять, розкрити межі творчості, розвивати світогляд студентів в напрямі відкритості та міждисциплінарності, активніше використовувати самоор-ганізацію колективу, а отже – підвищувати мотивацію студентів до ефективного навчання. З іншого боку – це і реальна участь викладача в управлінських процесах: в розробці управлінських рішень у діяльності колегіальних та дорадчих органів, структур громадського самоврядування, в роботі експертних комісій із ліцензування та акредитації. Також підкреслено, що тільки викладач, який сам володіє компетенціями з управління та підприємництва, може активно сприяти розвитку таких компетенцій у своїх студентів. Без цих якостей і здатностей випускник не буде конкурентоспроможним у сучасному світі, який потребує адаптивності, гнучкості, організацій-них здатностей, оперативного аналізу інформації, швидкого прийняття виважених управлін-ських рішень. У розділі автор аналізує протилежні управлінські підходи: традиційне управління на основі формального керування і так зване м’яке управління на засадах самоорганізації колективу ВНЗ. Обґрунтовуючи переваги «управлін-ня на засадах самоорганізації», пропонується система вихідних концептуальних ідей-настанов дос-лідження управлінських компетен-цій викладачів вищого навчального закладу. The affinity of teacher’s professional (pedagogical) functions and management activity is revealed in the chapter, as well as urgency of using not only of classical pedagogy methodological arsenal, but also managerial techniques in teachers’ work, is grounded. The multidimensionality of professional roles and functions of a modern teacher is emphasized – he / she does not only transfer knowledge to students, but also organizes, initiates, coordinates, supervises a lot of activities. Today teacher moderates cultural events, consults on employment questions, models the system of students’ science, organizes vocational activities, works out project proposals for grants, etc. In the chapter the possibilities of constructive using of all kinds of managerial competencies in a teacher’s professional work are revealed. On the one hand, using of management techniques in educational work can diversify forms of teaching and learning, disclose the boundaries of creativity, develop students’ outlook towards more openness and interdisciplinarity, more active using of team self-organization, and consequently – can increase motivation of students to effective learning. On the other hand – it concerns real participation of a teacher in management processes, in the management decisions making, in the work of collegial and consultative bodies, institutions of public self-government, in expert committees of licensing and accreditation. It is also pointed out that only that teacher who has managerial and entrepreneurship competencies can actively contribute to the development of these competencies in his / her students. Without these qualities and abilities the graduate will not be competitive enough in today’s world which requires adaptability, flexibility, organizational skills, and effective analysis of information, fast making of the well-versed managerial decisions. In the chapter author analyses two contradictory management appro-aches: traditional management based on formal controls and so-called soft management on the basis of a staff social self-organization. In justifying the benefits of the «management based on self-organization» author proposes the system of initial conceptual ideas for the research of managerial competencies of a high school teacher. |
|
Date |
2016-01-13T10:48:13Z
2016-01-13T10:48:13Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Андрущенко В. Роль управлінських компетенцій викладача у сучасному світі / Андрущенко В., Нестеренко Г. // Управлінські компетенції у професійній діяльності викладача - К.: Аграр Медіа Груп, 2015. – с.16-26
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8952 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Київ Аграр Медіа Груп 2015
|
|