"Морально-етичні дослідження" в класі (на базі програми "Філософія для дітей" М. Лімпана
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
"Морально-етичні дослідження" в класі (на базі програми "Філософія для дітей" М. Лімпана
|
|
Creator |
Адаменко, Надія Богданівна
|
|
Subject |
інструменталізм
моральний розвиток морально-етичні дослідження моральні судження спільнота дослідників філософія для дітей community of inquiry ethical inquiry instrumentalism moral development moral judgments philosophy for children 17.034 |
|
Description |
Обгрунтовуються теоретичні положення програми “Філософія для дітей” в частині морально-етичних досліджень М. Ліпмана, що розглядається як методика навчання дітей розмірковувати про світ та шукати орієнтації в ньому через запитування, критичність та креативність у мисленні, дослідження проблем і пошук шляхів вирішення складних життєвих ситуацій на засадах розумності. Моральний розвиток учнів розглядається автором методики у вузькому та широкому значеннях. По-перше, це моральне виховання, що іманентно присутнє в школі як прагнення вчителя повчати, заставляти слухати, навчати категоріям етики, дотримуватися встановлених правил і норм поведінки. Але, по-друге, моральний розвиток учнів відбувається як процес дослідження, що не буквально роз’яснює дітям поняття моралі з позицій дорослого, а формує їх зміст і цінності у вигляді спільного обговорення і рефлексії учасників в атмосфері взаємної довіри та турботи. Робиться висновок, що морально-етичні дослідження М. Ліпмана можуть стати основою практики з дітьми в українській школі задля сприяння моральній відповідальності і моральному інтелекту дітей. The theoretical principles of the "Philosophy for Children" program are reasoned in terms of M.Lipman’s Ethical Inquiry, considered as a method of teaching children to think about the world and seek guidance in it through questioning and critical & creative thinking, the study of the problems and finding solutions based on a reasonableness to difficult life situations. Moral development of students is considered by the author in the narrow and broad meanings. First, it is a moral education that is immanently present in the school as the desire of teachers to edify, pledge to listen, teach moral categories, follow the rules and standards of conduct. And, secondly, the moral development of students is the process of inquiry that does not literally explain to the children the concept of morality from the position of an adult, but generates the content and values in the form of joint discussion and reflection of the participants in an atmosphere of mutual trust and care. It is concluded that M.Lipman’s Ethical Inquiry can form the basis of practice with children in Ukrainian schools to promote moral responsibility and moral intelligence of children. |
|
Date |
2016-02-04T15:04:40Z
2016-02-04T15:04:40Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Адаменко Н. Б. "Морально-етичні дослідження" в класі (на базі програми "Філософія для дітей" М. Лімпана / Н. Б. Адаменко // Гілея. Історичні науки. Філософські науки. Політичні науки : Науковий вісник : Зб. наук. праць. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 92 (1). - С. 245-249.
2076-1554 http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9254 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво "Гілея"
|
|