Запис Детальніше

Pedagogical Conditions of Choral Conducting Training of Future Teachers of Musical Art Education to Work in Secondary Schools

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Pedagogical Conditions of Choral Conducting Training of Future Teachers of Musical Art Education to Work in Secondary Schools
Педагогічні умови диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до роботи у загальноосвітніх навчальних закладах
 
Creator Zhang Lu
 
Subject університет
диригентсько-хорова підготовка
майбутні учителі музичного мистецтва
загальноосвітні навчальні заклади
university
choral conducting training
future Music teachers
secondary schools
371.124:78](09)(477)
 
Description 1. Вербицкий А.А. Концепция знаково-контекстного обучения в вузе / А.А.Вербицкий // Вопросы психологии. – 1987. – С. 31−39.
2. Орлов В.Ф. Професійне становлення майбутніх учителів мистецьких дисциплін: теорія і технологія / В.Ф.Орлов – К. : Наук. думка, 2003. – 262 с.
3. Сисоєва С.О. Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня / С.О.Сисоєва – К. : Поліграфкнига, 1996. – 406 с.
4. Щуркова Н.Е. Прикладная педагогика воспитания / Н.Е.Щуркова. – СПб., 2005. – 366 с.
5. Ballantyne Julie. The Distinctive Nature of Music Education and Music Teacher Education [Web site] / Julie Ballantyne. – P. 1–12. – Access mode : https://eprints.usq.edu.au/904/1/Ballantyne_Distinctive_nature_of_music_education.pdf
6. Dyganova E.A. Organization a Culture of Self-Education of Music Teachers / E.A.Dyganova, Z. M. Yavgildina // International Education Studies : Published by Canadian Center of Science and Education. – 2015. – Vol. 8, No. 6. – P. 95 −103.
doi:10.5539/ies.v8n6p95
7. Mitina N. The Problem of Choral Conducting Training of Students of Pedagogical Institutes / N. Mitina [Web site]. – 2014. – Access mode : http://www.youngscientistusa.com/archive/1/73/
8. Петько Л.В. Взаимодействие искусств на уроках музыки в средней общеобразовательной школе / Л.В.Петько, Е.В.Данилко // Взаимодействие искусств в духовном развитии школьников : Тр. докл. участников межреспубликанского семинара-совещания 17-19 апреля 1990 г. – Ворошиловград : Редакционно-издательский отдел облполиграфиздата. – 1990. – С. 43–47.
URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8138
9. Петько Л.В. Н.В.Гоголь и музыкальное воспитание школьников / Л.В.Петько, Е.В.Данилко // Тез. докладов ІІІ Гоголевских чтений. – ПГПИ. – Полтава : Изд-во «Полтава». – 1990. – С. 68–69.
URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8142
10. Schwartz Sandra. Predictors of Choral Directors' Voice Handicap [Web site] / Sandra Schwartz. – Access mode : https://www.questia.com/library/journal/1P3-3457126911/predictors-of-choral-directors-voice-handicap
У статті обґрунтовано педагогічні умови диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до роботи у загальноосвітніх навчальних закладах: забезпечення цілепокладальної активності студентів у процесі формування у них мотивів диригентсько-хорової діяльності; активізація музично-професійного мислення у контексті творчої дії та рефлексії; описано активізацію комунікативної виразності засобами оригінального проектування хорової роботи з учнями на уроках та в позаурочний час; представлено реалізацію музично-виконавських та музично-педагогічних умінь; описано ціннісну й технологічну культуру музично-виховної роботи майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі педагогічної практики.
The aims of music education, which might be broadly divided into ‘musical’, ‘personal’, and ‘social’ aims. The system of choral conducting training of future Music teachers in conditions of university includes a set of interrelated disciplines: choral conducting, choral singing, choral literature, choral class, reading choral scores, choral arrangement. For its successful activity future specialists must use some pedagogical conditions of choral conducting to work in secondary schools. The article points out defense students’ purposeful activity; activate musical-professional thinking; activate communicative expression; realization musical-performing and musical-pedagogical skills; values and technological culture musical-educational work during pedagogical practice.
 
Date 2016-05-16T12:23:22Z
2016-05-16T12:23:22Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Zhang Lu. Pedagogical Conditions of Choral Conducting Training of Future Teachers of Musical Art Education to Work in Secondary Schools / Zhang Lu // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – No. 6 (November). – Toronto : Shiny Word Corp., 2015. – PP. 170–177.
1929-4700
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10142
 
Language uk
 
Relation Педагогіка;
 
Publisher Toronto : Shiny Word Corp., Canada