Запис Детальніше

Політико-культурні чинники брендингу Львівської області

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Політико-культурні чинники брендингу Львівської області
 
Creator Колесницька, Наталія Мар’янівна
 
Subject бренд
брендинг
регіональний брендинг
ідентифікація
ментальність
політична культура
політична свідомість
політико-культурна спільність
політико-комунікативні технології
brand
branding
regional branding
identity
mentality
political culture
political consciousness
political and cultural community
political and communication technologies
региональный брендинг
идентификация
ментальность
политическая культура
политическое сознание
политико-культурная общность
политико-коммуникативные технологии
323.174:316.64 (477)
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата політичних наук за
спеціальністю 23.00.03 – політична культура та ідеологія. – Національний
педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2015.
Дослідження розкриває поняття брендингу Львівської області, виходячи
із політико-культурних особливостей її становлення і сучасного розвитку.
Проаналізовано взаємозв’язок між ментальністю, ідентифікацією
територіальною соціалізацією, політичною культурою, що позначається на
можливостях та якості бренду регіону. Визначено роль бренду як
комунікативної складової у процесі міжрегіональної взаємодії та управління
самим регіоном. Здійснено теоретичний аналіз основних політико-культурних
чинників і механізмів бренду. Сформульовано конкретні рекомендації щодо
оптимізації наявного бренду Львівщини з урахуванням змін ідентифікації і
самоідентифікації населення, загальнонаціональних особливостей розвитку та
міжнародного позиціонування України, успішного досвіду налагодження
комунікативних зв’язків на шляху позиціонування культурних, історичних,
інтелектуальних, соціально-економічних переваг регіону.
A dissertation for a Candidate’s degree of political sciences in a specialty
23.00.03 − Polіtical Culture and Іdeology. − National Pedagogical Dragomanov
University. − Kyiv, 2015.
The thesis is devoted to research the concept of Lviv region’s branding on the
basis of political and cultural particularities of this process. The paper analyzes the
relationship between the mentality, political culture and identity; indicated significant
impact territorial socialization. The role of brand is determined as a communication
component in the process of inter-regional cooperation, and in the management by
region. The theoretical analysis of the major political and cultural factors and
mechanisms of brand is done. It is formulated specific recommendations for
optimizing existing brand while respecting the communicative features political and
cultural factors. It is emphasized that the different experiences of political practices,
multi-vector migration process, different degrees of cultural assimilation, varying
geopolitical, religious orientation between the regions of Ukraine form specific to
each field of branding. The history of Lviv, including Anti-Soviet ideological
propaganda, cultural activities, political opposition, church and religious underground
reflected the inhabitants of the territory. The brand is positioned as the image of Lviv
region historically ancient, culturally rich, traditionally self-governing land, whose
inhabitants think themselves primarily citizens of Ukraine.
A theoretical analysis of the basic communicative strategies and mechanisms
for regional branding is performed. It comes to value bases of interaction of state
bodies, local authorities and civil society as an effective mechanism to promote the
interests of the territory, creating a favorable environment formation region brand.
The thesis investigates the main trends of image's creating taking into account
political and cultural factors. Strategies are proposed for optimizing the
communicative space of branding, that based on the idea of using national history,
culture, symbols. The basic manipulative techniques of modern mass media in
creating the image of Lviv region in the consciousness of Ukrainian people which is
not veracious are partially uncovered, that can be used for the purposeful influence on
emotional and perceptual sphere feelings.
Regional management and self-image policy that in a democratic
transformations should consider Ukrainian as mental features of different regions,
and those shifts in political consciousness, culture and behavior of citizens taking
place in recent years are viewed. Specific recommendations for optimizing the
communicative space and making emphasis on knowing true history are given.
Диссертация на соискание ученой степени кандидата политических наук
по специальности 23.00.03 – политическая культура и идеология. –
Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова. – Киев,
2015.
Исследование раскрывает понятие брендинга Львовской области, исходя
из политико-культурных особенностей ее становления и современного
развития. Проанализирована взаимосвязь между ментальностью,
идентификацией территориальной социализацией, политической культурой,
что сказывается на возможностях и качестве бренда региона. Определена роль
бренда как коммуникативной составляющей в процессе межрегионального
взаимодействия и управления самим регионом. Осуществлен теоретический
анализ основных политико-культурных факторов и механизмов бренда.
Сформулированы конкретные рекомендации по оптимизации имеющегося
бренда Львовщины с учетом изменений идентификации и самоидентификации
населения, общенациональных особенностей развития и международного
позиционирования Украины, успешного опыта налаживания коммуникативных
связей на пути позиционирования культурных, исторических,
интеллектуальных, социально-экономических преимуществ региона.
 
Date 2016-05-23T09:04:38Z
2016-05-23T09:04:38Z
2015
 
Type Other
 
Identifier Колесницька, Наталія Мар’янівна. Політико-культурні чинники брендингу Львівської області : автореферат дис. … канд. політ. наук : 23.00.03 / Н. М. Колесницька ; наук. кер. В. В. Гулай ; М-во освіти і науки України ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 22 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10177
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова