Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity
Навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компонента читацької діяльності |
|
Creator |
Kravets, Nina Pavlivna
|
|
Subject |
pupils with mentally retardation
analyses of literature work reading activity teaching methods розумово відсталі учні аналіз художнього твору читацька діяльність методи навчання 376. 433.016: 821, 162 |
|
Description |
1. Гнєздилов М.Ф. Методика преподавания русского языка во вспомогательной школе / М.Ф. Гнездилов. – М. : Просвещение, 1965. – 275 с. 2. Кравець Н.П. Розвиток мовлення в учнів молодших класів допоміжної школи на уроках читання та української мови : навч.-метод. пос. / Н.П.Кравець– К. : «А.С.К.», 1999. – 127 с. 3. Кудряшев Н.И. Взаимосвязь методов обучения на уроках литературы : посіб. для учителя / Н.И. Кудряшев. – М. : Просвещение, 1981. – 190 с. 4. Степанишин Б.І. Викладання української літератури в школі : Метод. посіб. для вчителів / Б.І. Степанишин:. – К. : РВЦ «Проза», 1995. – 254 с. 5. Токмань Г.Л. Методика навчання української мови в середній школі : підр. / Г.Л. Токмань. – К.: Вид. центр «Академія», 2012. – 312 с. Серія «Альма-матер». 6. DeGeorge Katherine L. Using Children`s Literature to Teach Social Skills [Web Site] – Access mode : http://www.Ldonline.org/article/6194/ The article focuses variously on the development of basic cognitive processes for handling information (e.g. memory; phonological processing), the ‘metacognitive’ executive awareness and control of thinking and learning (e.g. ‘thinking skills’, learning strategies and ‘learning how to learn’), and sometimes on the inter-relationship of these aspects of cognition (e.g. the links between word reading and reading comprehension). Проаналізовано методи і прийоми навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компоненту читацької діяльності. |
|
Date |
2016-07-07T10:06:46Z
2016-07-07T10:06:46Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Kravets N.P. Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity / N.P. Kravets // Economics, management, law: сhallenges and рrospects: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India. 2016. − P. 201-204.
978-617-7214-28-0 http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10743 |
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Педагогіка;
|
|
Publisher |
Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India
|
|