Запис Детальніше

Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity
Навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компонента читацької діяльності
 
Creator Kravets, Nina Pavlivna
 
Subject pupils with mentally retardation
analyses of literature work
reading activity
teaching methods
розумово відсталі учні
аналіз художнього твору
читацька діяльність
методи навчання
376. 433.016: 821, 162
 
Description 1. Гнєздилов М.Ф. Методика преподавания русского языка во вспомогательной школе / М.Ф. Гнездилов. – М. : Просвещение, 1965. – 275 с.
2. Кравець Н.П. Розвиток мовлення в учнів молодших класів допоміжної школи на уроках читання та української мови : навч.-метод. пос. / Н.П.Кравець– К. : «А.С.К.», 1999. – 127 с.
3. Кудряшев Н.И. Взаимосвязь методов обучения на уроках литературы : посіб. для учителя / Н.И. Кудряшев. – М. : Просвещение, 1981. – 190 с.
4. Степанишин Б.І. Викладання української літератури в школі : Метод. посіб. для вчителів / Б.І. Степанишин:. – К. : РВЦ «Проза», 1995. – 254 с.
5. Токмань Г.Л. Методика навчання української мови в середній школі : підр. / Г.Л. Токмань. – К.: Вид. центр «Академія», 2012. – 312 с. Серія «Альма-матер».
6. DeGeorge Katherine L. Using Children`s Literature to Teach Social Skills [Web Site] – Access mode : http://www.Ldonline.org/article/6194/
The article focuses variously on the development of basic cognitive processes for handling information (e.g. memory; phonological processing), the ‘metacognitive’ executive awareness and control of thinking and learning (e.g. ‘thinking skills’, learning strategies and ‘learning how to learn’), and sometimes on the inter-relationship of these aspects of cognition (e.g. the links between word reading and reading comprehension).
Проаналізовано методи і прийоми навчання розумово відсталих учнів аналізу художнього твору як компоненту читацької діяльності.
 
Date 2016-07-07T10:06:46Z
2016-07-07T10:06:46Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Kravets N.P. Teaching pupils with mentally retardation to analyses of the literature work as component of reading activity / N.P. Kravets // Economics, management, law: сhallenges and рrospects: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. − Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India. 2016. − P. 201-204.
978-617-7214-28-0
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10743
 
Language uk
 
Relation Педагогіка;
 
Publisher Discovery Publishing House Pvt. Ltd., New Delhi, India