Філософська освіта і наука в Україні: відповіді на нові виклики глобалізації XXI століття
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Філософська освіта і наука в Україні: відповіді на нові виклики глобалізації XXI століття
|
|
Creator |
Хамітов, Назіп Віленович
Крилова, Світлана Анатоліївна |
|
Subject |
глобалізація
філософська освіта та наука неототалітаризм гендерні інновації трансгуманізм гендерне партнерство андрогінізм філософія освіти філософська антропологія метаантропологія globalization philosophical education and science neototalitaryzm gender innovations transhumanism gender partnership androgynism philosophy of education philosophical anthropology meta-anthropology |
|
Description |
У статті виділяються три нові виклики глобалізації: неототалітаризм, гендерні інновації, трансгуманізм і осмислюються світоглядні відповіді на них з боку академічної філософії. Відповіддю на виклик неототалітаризму є в цілому філософська освіта і наука у сучасному університеті, яка покликана актуалізувати критичність, креативність, гуманізм – філософський світогляд, що стає протидією будь-яким маніпуляціям свідомістю. Доводиться, що філософська освіта у демократичному суспільстві завжди є і наука – викладання та освоєння філософських знань з необхідністю доповнюється філософською творчістю. Відповіддю на виклики гендерних інновацій та трансгуманізму є, передусім, викладання і дослідницька діяльність в галузі філософської антропології, яка на шляху осмислення меж людської природи стає мета-антропологією і висуває концепти гендерного партнерства та андрогінізму. In the article the three new challenges of globalization are allocated: neototalitaryzm, gender innovations, transhumanism, and worldview answers from academic philosophy are comprehended. A response to the challenge of neototalitaryzm is the philosophical education and science in modern university in general, which are designed to actualize a criticality, a creativity, a humanism – philosophical worldview, that becomes a counteraction to any manipulation of consciousness. It is proved, that philosophical education in a democratic society is always a science – teaching and mastering philosophical knowledge, that is necessary supplemented with philosophical creation. A response to the challenges of gender innovations and transhumanism is, first of all, teaching and research activities in the field of philosophical anthropology, that is on the way of understanding the boundaries of human nature becomes a meta-anthropology, and puts forward the concepts of gender partnership and androgynism. |
|
Date |
2016-07-07T13:17:00Z
2016-07-07T13:17:00Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Хамітов, Назіп Віленович. Філософська освіта та наука в Україні: відповіді на нові виклики глобалізації XXI ст. / Н. В. Хамітов, С. А. Крилова // Європейські педагогічні студії / Асоц. ректорів пед. ун-тів Європи. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 5/6 : Педагогічні науки. Філософські науки. Освітня політика. Менеджмент освіти. - С. 97-111
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10744 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|