Запис Детальніше

Внесок І.Г.Єременка у становлення сучасної корекційної педагогіки

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Внесок І.Г.Єременка у становлення сучасної корекційної педагогіки
Вклад И.Г.Еременко в становление современной коррекционной педагогики
I.G.Yeremenko: teaching ideas for mentally impaired students in modern special pedagogic
 
Creator Кравець, Ніна Павлівна
Кравец, Нина
 
Subject І.Г.Єременко
розумово відсталі учні
пізнавальні психічні процеси
корекція
структура уроку
типи уроків
урок літературного читання
I.G.Yeremenko
mentally impaired students
correction school
education and upbringing process
correction
differential teaching
lesson
И.Г.Ерёменко
коррекция
умственно отсталые ученики
структура и тип урока
дифференцированное обучение
чтение
УДК 036-056.36.016:82
 
Description 1 Єременко І.Г. Диференційоване навчання в допоміжній школі /І.Г.Єременко, Л.С. Вавіна, Г.М.Мерсіянова. – К. : Рад. школа, 1978. – 142 с
2. Єременко І.Г. Дидактичні основи уроку в допоміжній школі /І.Г.Єременко. – К. : Рад. школа, 1966. – 130 с.
3. Еременко И.Г. Материалы исследования процесса обучения во вспомогательной школе / И. Г. Еременко. – К. : Педобщество УССР, 1972. – Ч. 1. – 111 с.
4. Еременко И.Г. Материалы исследования процесса обучения во вспомогательной школе / И. Г. Еременко. – К. : Педобщество УССР, 1972. – Ч. ІІ. – 83 с.
5. Єременко І.Г. Наукові основи корекційно-виховної роботи в допоміжній школі / І. Г. Єременко: методичний лист. – К. : Рад. школа, 1970. – 51 с.
6. Еременко И.Г. Олигофренопедагогика. – К. : Вища школа, 1985. – 328 с.
7. Еременко И.Г. Организация учебной деятельности учащихся вспомогательной школы на основе повышения их познавательной активности / И.Г.Еременко : автореф. дисс. … д-ра пед. наук. – 13.00.03 − специальная педагогика. – К., 1967. – 68 с.
8. Єременко І.Г. Проблема ефективності корекційно-виховної роботи в спеціальних школах / І.Г.Єременко // Питання дефектології: респ. Зб-к /Відп. ред. М.Д.Ярмаченко. – Вип. 12. – К. : Рад. школа, 1978. – С. 3-15.
9.. Єременко І.Г. Рухомість нервових процесів в учнів допоміжної школи /І.Г.Єременко // Питання дефектології: респ. зб-к./Відп. ред. М.Д.Ярмаченко. – Вип. 1. – К. : Рад. школа, 1965. – 183 с. – С. 60-75.
10. Кравець Н.П. Проблема засвоєння знань учнями допоміжної школи у працях І.Г. Єременка / Н.П.Кравець // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі: метод. зб. – Вип. 4./За ред. Бондаря В.І., Засенка В.В. – К. : Знання, 2002. – С. 27-31.
11. Методичні вказівки щодо роботи над підручником з літературного читання в допоміжній школі / Упор. І.Г.Єременко. – К. : РУМК Міносвіти УРСР, 1986. – 42 с.
12. Основи спеціальної дидактики / За ред. д-ра пед. наук., проф. І.Г.Єременка. –2-е вид., переробл. – К. : Рад. школа, 1986. – 200 с.
13. Пропедевтична основа формування готовності до навчання учнів допоміжної школи: метод. реком. / Укл.: І.Г.Єременко. – К. : ІЗИН, 1997. – 72 с.
У статті розглянуто наукову спадщину відомого українського вченого-дефектолога І.Г.Єременка. Роботи І.Г.Єременка як загальнотеоретичного, так і методичного характеру проаналізовано з точки зору використання висловлених у них висновків щодо організації начально-виховного процесу у роботі з розумово відсталими учнями. Зазначено, що належна організація навчально-виховного процесу в допоміжній школі можлива за умови врахування пропонованих вченим положень щодо активізації пізнавальних можливостей школярів, дотримання розроблених вченим структури й типів уроків для даного типу шкіл та постійне застосування корекційних методів на всіх етапах уроку і в позакласній роботі. Проаналізовано пропоновану Єременком та введену у школах систему диференційованого навчання з метою оптимізації навчально-виховного процесу. Доведено доцільність використання ідей вченого з метою психофізичного розвитку розумово відсталих учнів.
В статье проанализированы научно-теоретические и методические взгляды известного украинского ученого-дефектолога И.Г.Ерёменко на организацию учебно-воспитательного процесса умственно отсталых учеников. Ученый доказал, что надлежащая его организация зависит от учета особенностей нервной деятельности учащихся, в первую очередь состояния познавательных психических процессов, правильной организации структуры урока, соблюдения типов уроков при изучении любого учебного предмета. Дифференцированное обучение Еременко рассматривал как способ коренного изменения учебно-воспитательного процесса. Особое внимание уделял коррекционной работе с учениками, которую рассматривал как действенное средство успешного усвоения знаний и умений.
In the article the theoretic science and methodic views by well-known Ukrainian defectologist Ivan Gavrylovych Yerеmenko on concerning organization and modernization of education and upbringing process in a special needs school are presented . In works by Yeremenko devoted to this problem had been given sufficient backup to the fact that proper organization of education and upbringing process in a special needs school depends on the pedagogues' knowledge of nervous system functioning in every student, first of all the cognitive processes in the psyche, their functioning, proper organization of correction work with students in both learning and upbringing situations; the teachers' knowledge of lesson types and mastery of teaching, primarily following the structure of each types lesson.
It is noted that the scientist was mainly focused on correction work and has proved that achieving proper results in education and upbringing of mentally impaired children is possible due to the right organizational form of work. Yeremenko considered correction to be the main task of a special needs school, emphasising that the whole personality of a mentally impaired child should be corrected, therefore the education and upbringing process should be correction-oriented.
It is indicated that the results of original theoretic works and the school work practice have helped the scientist pinpoint the conditions that enable the correction process. The analysis some works by I.Yeremenko devoted to the peculiarities of an education and upbringing process in a special needs school give evidence of the necessity of a multilateral investigation of the students' cognitive abilities, particularly the individual opportunities of each school student. The differential education system elaborated by the scientist and implemented in special needs schools of Ukraine was analyzed with the intention of optimizing the education and upbringing process. The idea by I.Yeremenko that concerning differential education is still actual enough for specialized schools dealing with mentally impaired children and inclusive classes of state schools.
 
Date 2016-11-03T08:12:10Z
2016-11-03T08:12:10Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Кравець Н.П. Внесок І.Г.Єременка у становлення сучасної корекційної педагогіки / Н.П.Кравець // Педагогічний альманах: зб. наук. пр. ; редкол. В.В.Кузьменко та ін. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. – Вип. 31. – С. 305-314.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11651
 
Language uk
 
Relation Педагогіка;
 
Publisher КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»