Ефективність програми психологічної підготовки легкоатлетів-паралімпійців із порушеними функціями опорно-рухового апарату у період формування готовності до основних змагань
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Ефективність програми психологічної підготовки легкоатлетів-паралімпійців із порушеними функціями опорно-рухового апарату у період формування готовності до основних змагань
|
|
Creator |
Деркач, В. М.
|
|
Subject |
легкоатлети-параолімпійці
психологічна підготовка експериментальна програма легкоатлеты-параолимпийы [легкоатлеты-паралимпийцы] психологическая подготовка экспериментальная программа Paralympic track-and-field athletes psychological preparation experimental program |
|
Description |
Мета: визначити ефективність програми психологічної підготовки легкоатлетів-паралімпійців у змагальному періоді, як складової спроектованої моделі управління їх навчально-тренувальним процесом для успішного виступу на основних змаганнях. Провідне завдання полягало у порівнянні даних експериментальних і контрольних груп для визначення переваг і недоліків використаних програм. Результати: після використання експериментальної програми в усіх спортсменів домінуючий у структурі мотивації досягнення та уникнення мотив не змінюється, але поліпшуються її характеристики, тоді як при використанні традиційних організації і змісту зміни протилежні. Перші також досягають кращих показників спеціальної фізичної підготовки та результатів змагальної діяльності. Висновки: використання запропонованої програми психологічної підготовки у комплексі зі змістом інших складових запропонованої моделі управління навчально-тренувальним процесом легкоатлетів-паралімпійців у змагальному періоді забезпечує значно кращий результат, аніж програма, що не передбачає врахування особливостей структури мотивації таких спортсменів під час їхньої підготовки до основних змагань.
Цель: определить эффективность программы психологической подготовки легкоатлетов-параолимпийцев в соревновательном периоде, как составляющей спроектированной модели управления их учебно-тренировочным процессом для успешного выступления на основных соревнованиях. Ведущее задание состояло в сравнении данных экспериментальных и контрольных групп для установления преимуществ и недостатков использованных программ. Результаты: после применения экспериментальной программы у всех спортсменов доминирующий в структуре мотивации достижения и избегания мотив не изменяется, но улучшаются ее характеристики, тогда как при использовании традиционных организации и содержания изменения противоположные. Первые также достигают лучших показателей специальной физической подготовки и результатов соревновательной деятельности. Выводы: использование предложенной программы психологической подготовки в комплексе с другими составляющими предложенной модели управления учебно-тренировочным процессом легкоатлетов-параолимпийцев в соревновательном периоде обеспечивает значительно лучший результат, чем программа, которая не предусматривает учета особенностей структуры мотивации таких спортсменов во время их подготовки к основным соревнованиям. Objective: to define effectiveness of psychological preparation program for Paralympic track-and-field athletes during contest season as a component of the designed model for control of their training process for successful performance at major competitions. The guide mission was to compare results of the test and control groups to establish strong and weak sides of the applied programs. Results: after application of the experimental program the dominant reason in the structure of achievement and avoidance motivation of all of the athletes did not change, but its characteristics improve, whereas application of the traditional set-up and content brings forth the opposite changes. The former also attain better rates of special fitness conditioning and results of competitive activity. Conclusions: application of the offered program of psychological preparation together with other components of the offered model of the Paralympic track-and-field athletes’ training process control during contest season ensures significantly better result than the program that does not provide for consideration of particularities of the structure of motivation of such athletes during their preparation to major competitions. |
|
Date |
2016-09-05T13:54:50Z
2016-09-05T13:54:50Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Деркач В. М. Ефективність програми психологічної підготовки легкоатлетів-паралімпійців із порушеними функціями опорно-рухового апарату у період формування готовності до основних змагань / В. М. Деркач // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. “Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт /”36. Наукових праць / За ред. Г. М. Арзютова. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. – Випуск 5 (75)16. – C. 39-43
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11136 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|