Теоретичні засади морального виховання старшокласників у загальноосвітніх закладах України другої половини XX століття
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теоретичні засади морального виховання старшокласників у загальноосвітніх закладах України другої половини XX століття
|
|
Creator |
Лук’яненко, Г. В.
|
|
Subject |
моральне виховання
старшокласники навчально-виховний процес нравственное воспитание старшеклассники учебно-воспитательный процесс moral education senior pupils the educational process 373.5.015.31:18+17.022.1](477) “195 – 199” (043.3) |
|
Description |
У статті розглянуто основні питання теорії морального виховання старшокласників України в загальноосвітніх закладах другої половини XX століття. Проаналізовано особливості впливу соціально-економічних та політичних умов Радянського Союзу на педагогічну науку – з 1949 року до 1991 року керівництво українською школою проходило централізовано, без врахування національних особливостей. У 1961 році на XXІІ з’їзді КПРС був прийнятий “Моральний кодекс будівника комунізму”, який став основою життєдіяльності комсомольців. Учені-педагоги радянського періоду розглядали моральне виховання як складову комуністичного. Після проголошення незалежності України національна програма виховання встановлює пріоритетні підходи до вивчення ціннісної бази сучасних старшокласників, яка ґрунтується на традиціях української культури та найкращих здобутках національної і світової педагогіки та психології. Автор зазначає позитивні та негативні тенденції розвитку теорії морального виховання в означений період. В статье рассмотрены основные вопросы теории нравственного воспитания старшеклассников Украины в общеобразовательных заведениях второй половины XX века. Проанализированы особенности влияния социально-экономических и политических условий Советского Союза на педагогическую науку – с 1949 по 1991 год руководство украинской школой проходило централизованно, без учета национальных особенностей. В 1961 году на XXII съезде КПСС был принят “Моральный кодекс строителя коммунизма”, который стал основой жизнедеятельности комсомольцев. Ученые-педагоги советского периода рассматривали нравственное воспитание как составляющую коммунистического. После провозглашения независимости Украины национальная программа воспитания устанавливает приоритетные подходы к изучению ценностной базы современных старшеклассников, основанные на традициях украинской культуры и лучших достижениях национальной и мировой педагогики и психологии. Автор отмечает положительные и отрицательные тенденции развития теории нравственного воспитания в указанный период. The article describes the main points in the moral education theory of senior pupils of general education institution in Ukraine the second half of the XX century. The features of the influence of socio-economic and political conditions of the Soviet Union on pedagogic science are analyzed – from 1949 till 1991, the leadership of the Ukrainian School held centrally, without taking into account national peculiarities. In 1961, at the XXII Congress of the CPSU the “Moral Code of the Builder of Communism” was adopted, which became the basis for livelihoods scouts. The Soviet period scientists considered moral education as a component of a communist. After the declaration of independence of Ukraine national education program establishes the priority approaches to learning of the value base of the current senior pupils, that based on the traditions of Ukrainian culture and the best national achievements and world pedagogy and psychology. The author notes the positive and negative trends in the development of the theory of moral education in affected period. |
|
Date |
2016-11-21T09:36:29Z
2016-11-21T09:36:29Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Лук’яненко Г. В. Теоретичні засади морального виховання старшокласників у загальноосвітніх закладах України другої половини XX століття / Г. В. Лук’яненко // Наукові записки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова ; укл. Л. Л. Макаренко. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Випуск СXХІ (121). – С. 106-112
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11780 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|