До проблеми спеціальної методики навчання української мови розумово відсталих учнів спеціальної школи
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
До проблеми спеціальної методики навчання української мови розумово відсталих учнів спеціальної школи
|
|
Creator |
Любчич, Н.В.
|
|
Subject |
спеціальна методика української мови
урок української мови спеціальна школа для розумово відсталих дітей специальная методика украинского языка урок украинского языка специальная школа для умственно отсталых детей special technique of Ukrainian language Ukrainian language lesson special school for retarded children 376.1-056.34:811.161.2 |
|
Description |
У статті підіймається проблема спеціальної методики викладання української мови, здійснюється аналіз сучасних досліджень. Проведено теоретичний аналіз концептуальних засад, що складають підвалини становлення і розвитку спеціальної методики навчання української мови розумово відсталих учнів спеціальної школи. Зазначено, що мовознавча наука постійно розвивається, методичний та педагогічний досвід удосконалюється, з’являються сучасні дослідження, які спрямовані на пошуки нових ефективних методик формування мовленнєвої діяльності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку – розумовою відсталістю. У межах статті здійснено теоретичний аналіз сучасних досліджень, серед яких провідне місце займають праці, в яких надані методики формування та розвитку комунікативних умінь розумово відсталих учнів, формування орфографічних навичок у процесі навчання грамоти; зосереджено увагу на розвитку зв’язного усного та писемного мовлення. Мета статті – проаналізувати сучасний стан спеціальної методики української мови, визначити пріоритетні напрямки її подальшого удосконалення. Методи дослідження репрезентовані в статті – теоретичні: аналіз, систематизація, порівняння та узагальнення наукових відомостей у галузі лінгвістики, психолінгвістики, мовознавства, корекційної психопедагогіки на досліджувану проблему з метою визначення стану її розробленості та перспективних напрямів вирішення. В статье поднимается проблема специальной методики изучения украинского языка, осуществляется анализ современных исследований. Проведен теоретический анализ концептуальных принципов, которые составляют фундаменты становления и развития специальной методики изучения украинского языка в специальной школе для умственно отсталых детей. Отмечено, что лингвистическая наука постоянно развивается, методический и педагогический опыт совершенствуется, появляются современные исследования, которые направлены на поиски новых эффективных методик формирования речевой деятельности детей с нарушениями интеллектуального развития – умственной отсталостью. Осуществлен теоретический анализ современных исследований, среди которых ведущее место занимают работы, в которых предоставлены методики формирования и развития коммуникативных умений умственно отсталых учеников, формирования орфографических навыков, в процессе обучения грамоте; сосредоточенно внимание на развитии связной устной и письменной речи. Цель статьи – проанализировать современное состояние специальной методики обучения украинскому языку, определить приоритетные направления ее дальнейшего усовершенствования. Методы исследования представленные в статье – теоретические: анализ, систематизация, сравнение и обобщение научных сведений, в отрасли лингвистики, психолингвистики, языкознания, коррекционной психопедагогики на исследуемую проблему с целью определения состояния ее разработанности и перспективных направлений изучения. The article raised the problem of special methods of teaching Ukrainian language, the analysis of current research was carried out. The theoretical analysis of conceptual principles that form foundations of formation and development of the special methods of teaching Ukrainian language was conducted. Indicated that linguistic science develops constantly, methodical and pedagogical experience improves, there are modern studies aimed at search for new effective methods of formation of speech activity of children with violations of intellectual development – mental backwardness. The theoretical analysis of modern researches was made, where leading place is occupied with works, which present the methodologies of forming and development of communicative abilities of mentally of backward pupils, forming of orthographic skills in the process of studying literacy; attention is concentrated on development of the coherent verbal and written speech. Aim of the article – to analyze the current state of Ukrainian language special technique, determine priority areas for further improvement. Research methods presented in the article are theoretical: analysis, systematization, comparison and generalization of scientific information in the field of linguistics, psycholinguistics, philology, correction psycho-pedagogics, speech therapy on the studied problem with the aim of determination of the state of its development and perspective directions of solutions. |
|
Date |
2016-12-05T13:31:09Z
2016-12-05T13:31:09Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Любчич Н.В. До проблеми спеціальної методики навчання української мови розумово відсталих учнів спеціальної школи / Н.В. Любчич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 125-132
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12005 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|