Запис Детальніше

Роль трудового виховання у професійному становленні учнів з інтелектуальними порушеннями

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Роль трудового виховання у професійному становленні учнів з інтелектуальними порушеннями
 
Creator Ніколенко, Л. М.
 
Subject діти з порушеннями інтелектуального розвитку
професійно-трудове становлення
практико- орієнтований підхід
дети с нарушениями интеллектуального развития
профессионально-трудовое становление
практико-ориентированный подход
children with intellectual development infringements
the professional-labour formation
the practically focused approach
376.42
 
Description У статті розглядається проблема професійного становлення учнів в умовах системи спеціальної освіти.
Наголошується, що трудове виховання має виняткове значення у вирішенні цієї проблеми, оскільки покликане готувати учнів
до включення у доросле трудове життя. Доведено важливість пропедевтичного етапу у процесі професійно-трудової
підготовки учнів з інтелектуальними порушеннями. Зазначено, що особливості психіки і діяльності викликають необхідність
спеціальної організації ручної праці і трудового виховання учнів із порушеннями інтелектуального розвитку, застосування
особливих педагогічних прийомів, заснованих на залученні більш збереженої чуттєвої сфери. Обґрунтовано пріоритетність
практико-орієнтованого підходу у виборі форм трудового виховання дітей із порушеннями інтелектуального розвитку.
Представлено пропедевтичну програму із трудового виховання за спеціалізацією пекар, яка включає гурткові заняття за
методикою «робота з тістом». Наголошено, що у процесі пропедевтичної роботи за даною програмою школярі формують
первинні уявлення про професію пекаря, розвивають початкові професійні уміння, навчаються дотримуватися правил
безпечної праці, розширюють свої можливості у виборі доступних видів професійної діяльності.
В статье рассматривается проблема профессионального становления учащихся в условиях системы специального
образования. Отмечается, что трудовое воспитание имеет исключительное значение для решения этой проблемы, так как
призвано готовить учащихся ко включению во взрослую трудовую жизнь. Доказана важность пропедевтического этапа в
процессе профессионально-трудовой подготовки учащихся с интеллектуальными нарушениями. Отмечено, что особенности
психики и деятельности вызывают необходимость специальной организации ручного труда и трудового воспитания
учащихся с нарушениями интеллектуального развития, применения особых педагогических приемов, основанных на
привлечении более сохраненной чувственной сферы. Обоснованно приоритетность практико-ориентированного подхода в
выборе форм трудового воспитания детей с нарушениями интеллектуального развития. Представлена пропедевтическая
программа по трудовому воспитанию по специальности пекарь, которая включает кружковые занятия по методике «работа с
тестом». Отмечено, что в процессе пропедевтической работы по данной программе школьники формируют первичные
представления о профессии пекаря, развивают начальные профессиональные умения, учатся соблюдать правила
безопасного труда, расширяют свои возможности в выборе доступных видов профессиональной деятельности.
The problem of professional pupils’ formation in the conditions of vocational education system has been considered in the
article. It has been noticed that labour education has an exclusive value for this problem decision as urged one to prepare pupils for
inclusion into adult labour life. The importance of a propaedeutic stage in the process of the professional labour pupils’ preparation
with intellectual infringements has been proved. It has been noticed that features of mentality and activity cause the special
organisation of manual skills and labour education of pupils with infringements of intellectual development, providing special
pedagogical receptions based on attracting more reserved sensual sphere. The priority of practice-oriented approach in the choice of
forms of labor education of children with intellectual disabilities has been reasoned. The propaedeutic program on labour education,
the baker speciality, which includes classes in the project groups with a technique «work with the test» has been provided. It has
been noticed that in the course of propaedeutic work on the given program schoolchildren develop their primary concepts of the
baker profession, develop initial professional abilities, learn to observe rules of safe work, expand the possibilities while choosing
accessible kinds of professional work.
 
Date 2016-12-07T08:38:07Z
2016-12-07T08:38:07Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Ніколенко Л. М. Роль трудового виховання у професійному становленні учнів з інтелектуальними порушеннями / Л. М. Ніколенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 132-138
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12012
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова