Готовність до вибору професії та професійної діяльності старшокласників допоміжної школи як компонент професійно-трудової соціалізації
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Готовність до вибору професії та професійної діяльності старшокласників допоміжної школи як компонент професійно-трудової соціалізації
|
|
Creator |
Приходько, Т.П.
|
|
Subject |
діагностика
профорієнтація професійне виховання профессиональное консультирование профориентация профессиональное воспитание professional counseling career guidance professional education 378.124 |
|
Description |
У статті розглянуто основні аспекти проблеми професійно-трудової соціалізації старшокласників з порушеннями інтелектуального розвитку. Зроблено аналіз наукових праць та досліджень, психологічної та науково-педагогічної літератури з питань формування професійної спрямованості, професійно значущих інтересів і здібностей старшокласників допоміжної школи у процесі їх професійного самовизначення. Проаналізовано етапи профорієнтаційної роботи зі школярами різного віку згідно з Положенням про професійну орієнтацію молоді. Розглянуто основні аспекти проблеми професійного вибору учнів допоміжної школи, досліджено особливості організації та професійної діяльності старшокласників з порушеннями інтелектуального розвитку. Досліджено особливості організації та професійної діяльності старшокласників з порушеннями інтелектуального розвитку. Розкрито динаміку професійного визначення учнів спеціальних шкіл в різні вікові періоди під дією цілеспрямованого педагогічного впливу. Висвітлено основні підходи до профорієнтації та професійного виховання молоді з вадами розумового розвитку. Охарактеризовано компоненти профорієнтаційної роботи та тенденції їх розвитку під час роботи з учням старших класів допоміжної школи. Визначено головні завдання психологічного супроводу професійного становлення як основного компоненту соціалізації старшокласників допоміжної школи. В статье рассмотрены основные аспекты проблемы профессионально-трудовой социализации старшеклассников с нарушениями интеллектуального развития. Сделан анализ научных работ и исследований, психологической и научно- педагогической литературы по вопросам формирования профессиональной направленности, профессионально важных интересов и способностей старшеклассников вспомогательной школы в процессе их профессионального самоопределения. Проанализированы этапы профориентационной работы со школьниками разного возраста в соответствии с Положением о профессиональной ориентации молодежи. Рассмотрены основные аспекты проблемы профессионального выбора учащихся вспомогательной школы, исследованы особенности организации и профессиональной деятельности старшеклассников с нарушениями интеллектуального развития. Исследованы особенности организации и профессиональной деятельности старшеклассников с нарушениями интеллектуального развития. Раскрыто динамику профессионального определения учащихся специальных школ в различные возрастные периоды под действием целенаправленного педагогического воздействия. Освещены основные подходы к профориентации и профессионального воспитания молодежи с недостатками умственного развития. Охарактеризованы компоненты профориентационной работы и тенденции их развития во время работы с учащимся старших классов вспомогательной школы. Определены главные задачи психологического сопровождения профессионального становления в качестве основного компонента социализации старшеклассников вспомогательной школы. The main aspects of vocational socialization of high school students with intellectual disabilities are examined in the article. Scientific psychological and pedagogical reseaches and studies on professional determination, professional interests and abilities of special high school students significant for their professional determination are analysed. Stages of vocational activities with students of all ages are defined and characterised according to the Regulations on professional guidance of youth. The main aspects of the professional determination of special high school students are observed, the peculiarities of organization and professional activities of high school students with intellectual disabilities are researched. The features of career guidance and the professional activity of high school students with intellectual disabilities were explored. The dynamics of the professional determination of different age students with special needs under focusedpedagogical impact is revealed. The basic approach to career guidance and professional education of young people with intellectual disabilities is highlighted. The components of career guidance and their development trends of work withspecial high school students are characterized. The main tasks of psychological support of professional development as the basic component of socialization of special high school students are identified. |
|
Date |
2016-12-07T08:39:40Z
2016-12-07T08:39:40Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Приходько Т.П. Готовність до вибору професії та професійної діяльності старшокласників допоміжної школи як компонент професійно-трудової соціалізації / Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 150-156
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12013 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|