Сучасна модель організації допомоги дітям з ускладненнями у розвитку з питань навчання та соціалізації
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Сучасна модель організації допомоги дітям з ускладненнями у розвитку з питань навчання та соціалізації
|
|
Creator |
Кірєєва, Н.Б.
Браславець, І.В. |
|
Subject |
соціалізація
навчально-реабілітаційний клас діти з ускладненнями у розвитку социализация учебно-реабилитационный класс дети с осложнениями в развитии socialization educational rehabilitation class children with complications in mental development 376-056.36 |
|
Description |
У статті висвітлюється сучасна модель організації допомоги дітям з ускладненнями у розвитку з питань навчання та соціалізації з досвіду роботи навчально-реабілітаційного класу при Дніпропетровському обласному методичному психолого- медико-педагогічному центрі. Здійснений аналіз літературних джерел, включаючи роботи, в яких розглядається сучасний стан проблеми соціалізаційного процесу дітей з порушеннями психофізичного розвитку, свідчить про актуальність та поступальний розвиток процесу її вивчення. Зазначено, що метою роботи фахівців навчально-реабілітаційного класу є досягнення максимально можливих позитивних результатів в соціально-побутовій адаптації дітей шляхом створення такої моделі організації навчання та соціальної адаптації особливих дітей, яка б відповідала їх потенційним можливостям, емоційному стану, освітнім потребам. Описано основні етапи роботи, які сприятимуть успішному розвитку у дітей цінностей і загальноприйнятих норм поведінки, необхідних для життя в суспільстві, а також комунікативної та соціальної компетентності. Обгрунтовано важливість командної взаємодії та залучення батьків до активної участі в програмі допомоги дитині в умовах реабілітаційного центру та впровадження етапів програми в повсякденному житті родини, що робить засвоєння дітьми соціальних умінь і навичок конкретнішим, доступнішим, усвідомленим, а також значно підвищує ефективність реабілітаційної роботи. В статье освещается современная модель организации помощи детям с осложнениями в развитии по вопросам учебы и социализации из опыта работы учебно-реабилитационного класса при Днепропетровском областном методическом психолого-медико-педагогическом центре. Осуществленный анализ литературных источников, включая работы, в которых рассматривается современное состояние проблемы социализационного процесса детей с нарушениями психофизического развития, свидетельствует об актуальности и поступательном развитии процесса ее изучения. Отмечено, что целью работы специалистов учебно-реабилитационного класса является достижение максимально возможных позитивных результатов в социально-бытовой адаптации детей путем создания такой модели организации учебы и социальной адаптации особенных детей, которая бы отвечала их потенциальным возможностям, эмоциональному состоянию, образовательным потребностям. Описаны основные этапы работы, которые будут содействовать успешному развитию у детей ценностей и общепринятых норм поведения, необходимых для жизни в обществе, а также коммуникативной и социальной компетентности. Обоснована важность командного взаимодействия и привлечения родителей к активному участию в программе помощи ребенку в условиях реабилитационного центра и внедрения этапов программы в повседневной жизни семьи, которая делает усвоение детьми социальных умений и навыков конкретнее, более доступным, осознанным, а также значительно повышает эффективность реабилитационной работы. The article highlights advanced model of organization of assistance for children with complications in mental development on learning and socialization skills based on teaching experience at rehabilitation class at the Dnipropetrovsk regional methodical psychological medical pedagogical center. Analysis of literary sources shows the importance and the progressive growth of the process of studying this topic. Analysis included works regarded to current status of socialization process of children with impaired psychophysical development. It is noted that the main goal of work of educational rehabilitation class specialists is to achieve maximum possible positive results in the social adaptation of children by creating a model of organization learning and social adaptation of special children, which would meet their potential and emotional state, and educational needs. There described basic stages of work that will contribute to successful development of children values and accepted norms of behavior required for living in a society, as well as communication and social skills. This article proves the importance of team interaction and parents involvement in active participation in children assistance program in rehabilitation center and implementation phases of the program in the daily life of the family, which makes assimilation of the children social skills more specific and accessible, conscious, and significantly increases the effectiveness of rehabilitation work. |
|
Date |
2016-12-08T20:45:26Z
2016-12-08T20:45:26Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Кірєєва Н.Б. Сучасна модель організації допомоги дітям з ускладненнями у розвитку з питань навчання та соціалізації / Н.Б. Кірєєва, І.В. Браславець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 236-241
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12041 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|