Запис Детальніше

Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом
 
Creator Сайко, Христина Ярославівна
 
Subject аутичні діти
корекційні педагоги
суб’єктно-особистісна готовність
мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий компоненти
психологічна модель
програма розвитку суб’єктно-особистісної готовності корекційних педагогів до виховання дітей з аутизмом
autism children
correction teachers
subject-personality readiness
motivational, cognitive, emotionally-volition components
psychological model and program of development of subject-personality
the program of development of subject-personality readiness of correction teachers is to education of children with autism
аутичные дети
коррекционные педагоги
субъектно- личностная готовность
мотивационный, когнитивный, эмоционально-волевой компоненты
психологическая модель и программа развития субъектно- личностной готовности
376 – 056.34
 
Description Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук
за спеціальністю 19.00.08. – спеціальна психологія. – Національний
педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2016.
У дисертації визначено теоритичні підходи та здійснено
експериментальне дослідження проблеми суб’єктно-особистісної готовності
корекційних педагогів до виховання дітей із аутизмом.
Автором обґрунтована і представлена теоретична модель, за якою
розроблена та впроваджена програма розвитку суб’єктно-особистісної
готовності корекційного педагога, який працює з дітьми із аутизмом, що
складається із таких компонентів: мотиваційного (професійна компетентність,
саморозвиток, розвиток, самовизначення, самоконтроль); когнітивного
(професійна компетентність, інтелектуальна особистісна автономія,
ідентифікація еталонна, ідентифікація за результатом, наявність власного
інтелектуально-професійного особистісного поля, стабільність, реагування за
викликом, інтеграція стилів життя); емоційно-вольового (емпатія, позитивне
ставлення до дитини, інтелектуальний аналіз емоцій, саморегуляція).
Dissertation for the degree of candidate of psychological sciences, specialty
19.00.08 - special psychology. - National Pedagogical M. Dragomanov University. -
Kyiv, 2016.
In dissertation theoretical approaches are certain and experimental research of
problem of subject-personality readiness of correction teachers is carried out
to education of children with autism.
By an author a reasonable and presented psychological model after that is
worked out and the inculcated program development of subject-personality readiness
of correction teacher that works with children with autism, that consists of
next components: motivational (professional competence, self development,
development, self-determination, self-control); cognitive (professional competence,
intellectual personality autonomy, authentication standard, authentication after a
result, presence of the own intellectually professional personality field, stability,
reacting on a call, integration of lifestyles); emotionally-volitional (empathy, positive
attitude toward a child, intellectual analysis of emotions, self-regulation).
Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических
наук по специальности 19.00.08. - Специальная психология. - Национальный
педагогический университет имени М. П. Драгоманова. - Киев, 2016.
Диссертация посвящена проблеме формирования субъектно-личностной
готовности коррекционных педагогов к воспитанию детей с нарушениями
аутистического спектра. Проведен теоретический анализ научных подходов к
понятию «психологическая готовность», «личностная готовность»,
рассмотрены их структура, компоненты, критерии, уровни и обосновано
содержание субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов.
Предложена авторская диагностическая программа выявления тех
показателей субъектно-личностной готовности, развитие которых необходимо в работе именно с нозологией детей аутистического спектра нарушений.
Выделены структурные компоненты и критерии исследуемого феномена:
мотивационный, когнитивный, эмоционально-волевой. Экспериментально
выявлены особенности развития структурных компонентов и их недостаточная
сформированность как у учителей общеобразовательных школ, где учатся дети
с аутистическими нарушениями, так и  специальных.
Разработана теоретическая модель и программа развития субъектно-
личностной готовности коррекционных педагогов в системе специального и
инклюзивного образования. Результаты её внедрения свидетельствуют о
положительных изменениях во всех выделенных компонентах структуры
субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов; увеличения их
количества с высоким и средним уровнем готовности и уменьшением
количества с низким. Это позволяет рекомендовать внедрение программы в
содержание курсов повышения квалификации коррекционных педагогов в
работе с аутичными детьми, учителей школ с инклюзивной формой
образования, а также с целью подготовки будущих специалистов на
факультетах коррекционной педагогики и психологии.
 
Date 2016-12-16T09:37:31Z
2016-12-16T09:37:31Z
2016
 
Type Other
 
Identifier Сайко, Христина Ярославівна. Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Х. Я. Сайко ; наук. кер. Д. І. Шульженко ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 19 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12089
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова