Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом
|
|
Creator |
Сайко, Христина Ярославівна
|
|
Subject |
аутичні діти
корекційні педагоги суб’єктно-особистісна готовність мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий компоненти психологічна модель програма розвитку суб’єктно-особистісної готовності корекційних педагогів до виховання дітей з аутизмом autism children correction teachers subject-personality readiness motivational, cognitive, emotionally-volition components psychological model and program of development of subject-personality the program of development of subject-personality readiness of correction teachers is to education of children with autism аутичные дети коррекционные педагоги субъектно- личностная готовность мотивационный, когнитивный, эмоционально-волевой компоненты психологическая модель и программа развития субъектно- личностной готовности 376 – 056.34 |
|
Description |
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.08. – спеціальна психологія. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. У дисертації визначено теоритичні підходи та здійснено експериментальне дослідження проблеми суб’єктно-особистісної готовності корекційних педагогів до виховання дітей із аутизмом. Автором обґрунтована і представлена теоретична модель, за якою розроблена та впроваджена програма розвитку суб’єктно-особистісної готовності корекційного педагога, який працює з дітьми із аутизмом, що складається із таких компонентів: мотиваційного (професійна компетентність, саморозвиток, розвиток, самовизначення, самоконтроль); когнітивного (професійна компетентність, інтелектуальна особистісна автономія, ідентифікація еталонна, ідентифікація за результатом, наявність власного інтелектуально-професійного особистісного поля, стабільність, реагування за викликом, інтеграція стилів життя); емоційно-вольового (емпатія, позитивне ставлення до дитини, інтелектуальний аналіз емоцій, саморегуляція). Dissertation for the degree of candidate of psychological sciences, specialty 19.00.08 - special psychology. - National Pedagogical M. Dragomanov University. - Kyiv, 2016. In dissertation theoretical approaches are certain and experimental research of problem of subject-personality readiness of correction teachers is carried out to education of children with autism. By an author a reasonable and presented psychological model after that is worked out and the inculcated program development of subject-personality readiness of correction teacher that works with children with autism, that consists of next components: motivational (professional competence, self development, development, self-determination, self-control); cognitive (professional competence, intellectual personality autonomy, authentication standard, authentication after a result, presence of the own intellectually professional personality field, stability, reacting on a call, integration of lifestyles); emotionally-volitional (empathy, positive attitude toward a child, intellectual analysis of emotions, self-regulation). Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.08. - Специальная психология. - Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова. - Киев, 2016. Диссертация посвящена проблеме формирования субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов к воспитанию детей с нарушениями аутистического спектра. Проведен теоретический анализ научных подходов к понятию «психологическая готовность», «личностная готовность», рассмотрены их структура, компоненты, критерии, уровни и обосновано содержание субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов. Предложена авторская диагностическая программа выявления тех показателей субъектно-личностной готовности, развитие которых необходимо в работе именно с нозологией детей аутистического спектра нарушений. Выделены структурные компоненты и критерии исследуемого феномена: мотивационный, когнитивный, эмоционально-волевой. Экспериментально выявлены особенности развития структурных компонентов и их недостаточная сформированность как у учителей общеобразовательных школ, где учатся дети с аутистическими нарушениями, так и специальных. Разработана теоретическая модель и программа развития субъектно- личностной готовности коррекционных педагогов в системе специального и инклюзивного образования. Результаты её внедрения свидетельствуют о положительных изменениях во всех выделенных компонентах структуры субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов; увеличения их количества с высоким и средним уровнем готовности и уменьшением количества с низким. Это позволяет рекомендовать внедрение программы в содержание курсов повышения квалификации коррекционных педагогов в работе с аутичными детьми, учителей школ с инклюзивной формой образования, а также с целью подготовки будущих специалистов на факультетах коррекционной педагогики и психологии. |
|
Date |
2016-12-16T09:37:31Z
2016-12-16T09:37:31Z 2016 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Сайко, Христина Ярославівна. Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / Х. Я. Сайко ; наук. кер. Д. І. Шульженко ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 19 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12089 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|