Запис Детальніше

Соціально-етичні аспекти соціалізації особистості студента

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Соціально-етичні аспекти соціалізації особистості студента
 
Creator Капська, А. Й.
 
Subject соціально-етичні цінності
соціалізація
соціально- етичні знання
социально-этические ценности
социализация
социально-этические знания
socio-ethical values
socialization
socio-ethical knowledge
37.035:31662
 
Description У статті розкриваються соціально-етичні аспекти соціалізації
майбутнього соціального педагога. Представлено аналіз методологічних
досліджень стосовно соціалізації особистості на засадах сформованості
соціально-етичних цінностей. Представлено процес формування соціально-етичних знань як
раціональної основи соціальної поведінки особистості, як прояву морального
аспекту їх соціалізації.
Встановлено, що соціально-етичний аспект соціалізації органічно
впливає як на якість професійної підготовки майбутнього соціального
педагога, так на його становлення як громадянина.
Привертається увага до співвіднесення власне виховної діяльності і
соціалізації, які відрізняються своїми цілями: 1) свідоме і цілеспрямоване
втручання у процес розвитку особистості; 2) виявлення і створення умов,
які забезпечують адаптацію індивіда до соціальної реальності та засвоєння
ним ціннісно-нормативної системи суспільства і відповідних зразків
поведінки.
Визначено функції соціалізації як педагогічного чинника, що впливає на
становлення взаємодії окремих індивідумів чи груп у системі спільноти. При
цьому функціональна соціалізація поступово набирає планомірного,
організованого, цілеспрямованого характеру і реалізується завдяки
використанню актуальних форм освіти і виховання, зміст яких базується на
загальнолюдських і соціально-етичних цінностях.
В статье раскрываются социально-этические аспекты социализации
будущего социального педагога. Представлен анализ методологических
исследований по социализации личности на основе сформированности
социально-этических ценностей.
Представлены процесс формирования социально-этических знаний как
рациональной основы социального поведения личности, как проявления
нравственного аспекта их социализации.
Установлено, что социально-этический аспект социализации
органично влияет как на качество профессиональной подготовки будущего
социального педагога, так и на его становление как гражданина.
Обращается внимание к соотношению собственно воспитательной
деятельности и социализации, которые отличаются своими целями: 1)
сознательное и целенаправленное вмешательство в процесс развития
личности; 2) выявление и создание условий, обеспечивающих адаптацию
индивида к социальной реальности и усвоения им ценностно-нормативной
системы общества и соответствующих образцов поведения.
Определены функции социализации как педагогического фактора,
ориентированного на становление взаимодействия отдельных индивидуумов
или групп системе общности. При этом функциональная социализация
постепенно набирает планомерного, организованного, целенаправленного
характера и реализуется благодаря использованию актуальных форм
образования и воспитания, содержание которых базируется на
общечеловеческих и социально-этических ценностях.
The article describes the social and ethical aspects of socialization of a
future social teacher. The analysis of methodological research, which concern
socialization of the personality on the basis of formation of socio-ethical values
has been presented.
The process of formation of social and ethical knowledge as a rational
foundation of social behavior and as the manifestation of the moral aspect of their
socialization has been considered. It has been proved that the socio-ethical aspect of socialization organically
influences on the quality of professional training of a future social teacher and on
his becoming as a citizen.
Attention is drawn to correlation of the actual educational activities and
socialization which differ in their purposes: 1) the conscious and purposive
interference in the process of personality development; 2) the identification and
creation of conditions which provide the adaptation of the individual to the social
reality and mastering by him the value-normative system of the society and
appropriate behavior patterns.
The functions of socialization as a pedagogical factor, which influences on
the formation of interaction of individuals or groups in a system of community,
have been defined. The functional socialization is gradually getting a systematic,
organized, purposive character and is realizing through the use of relevant forms
of education and training, the content of which is based on universal and socioethical
values.
 
Date 2017-01-23T09:51:39Z
2017-01-23T09:51:39Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Капська А. Й. Соціально-етичні аспекти соціалізації особистості студента / А. Й. Капська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. – Випуск 20 : збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 32-41
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12542
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова