Запис Детальніше

Діалогове спілкування через друкований текст як ознака комунікативної компетентності психолога-автора і клієнта-читача

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Діалогове спілкування через друкований текст як ознака комунікативної компетентності психолога-автора і клієнта-читача
 
Creator Гурлєва, Т. С.
 
Subject друкований текст
текстові ЗМІ
комунікативна компетентність
діалогове спілкування
печатный текст
текстовые СМИ
коммуникативная компетентность
диалогическое общение
printed text
text mass-media
communicative competence
dialog intercourse
159.923.2
 
Description У статті розглядаються
особливості комунікації психолога і громадянина через друковані та електронні засоби масової
інформації завдяки психологічному тексту. Представлені останні наукові здобутки вчених у
даній сфері, визначаються перспективи дослідницьких пошуків.
Йдеться про основні ознаки комунікативної компетентності психолога, який надає
фахову допомогу населенню через текстову продукцію (публікації в газетах, журналах, на
сайтах Інтернет-видань тощо) з позицій гуманістичної психології. Акцентується увага на тому,
що в кризових соціокультурних умовах зростає необхідність у захисті вітчизняного клієнта від
будь-якої інформації, яка руйнує та ослаблює особистість, та у підвищенні її спроможності до
подолання негативних наслідків психотравмівних обставин, відновленню і подальшого розвитку
і самовдосконалення особистості як суб’єкта життя.
Автор зупиняється на можливостях діалогу людини з людиною як «спів-буття» (за
М.М. Бахтіним), діалогічної взаємодії психолога-автора з клієнтом-читачем з позицій психології
сприйняття, розуміння та інтерпретації тексту, смислообміну між особистостями, з необхідністю
підвищення ефективності психологічної допомоги людині в кризових соціокультурних умовах та
в умовах інформаційного протистояння. Обговорюються перспективи покращення якості
діалогового спілкування через текстові ЗМІ як ознаки комунікативної компетентності психолога і
клієнта.
В статье
рассматриваются особенности коммуникации психолога и гражданина через печатные и
электронные средства массовой информации посредством психологического текста.
Представлены последние научные достижения ученых в данной сфере, определяются
перспективы исследовательских поисков.
Речь идет об основных признаках коммуникативной компетентности психолога, который
оказывает профессиональную помощь населению через текстовую продукцию (публикации в
газетах, журналах, на сайтах Интернет-изданий и т.п.) с позиций гуманистической психологии.
Акцентируется внимание на том, что в кризисных социокультурных условиях растет
необходимость в защите отечественного клиента от любой информации, которая разрушает и
ослабляет личность, и в повышении ее возможности к преодолению негативных последствий
психотравмирующих обстоятельств, возобновлении и последующем развитии и
самоусовершенствовании личности как субъекта жизни. Автор останавливается на
возможностях диалога человека с человеком как «со-бытии» (по М.М. Бахтину), диалогического
взаимодействия психолога-автора с клиентом-читателем с позиций психологии восприятия,
понимания и интерпретации текста, смислообмена между личностями, с необходимостью
повышения эффективности психологической помощи человеку в кризисных социокультурных
условиях и в условиях информационного противостояния. Обсуждаются перспективы
улучшения качества диалогового общения через текстовые СМИ как признака
коммуникативной компетентности психолога и клиента.
In the article the features of communication
of a psychologist and a citizen are examined through printing and electronic mass Medias due to
psychological text. The last scientific achievements of scientists are presented in this sphere, the
prospects of research searches are determined. The article concerns the basic signs of
communicative competence of the psychologist which renders a professional help to population
through text products (publications in newspapers, magazines, on the sites of internet publishing and
others) from the positions of humanism psychology.
Attention is focused on the increasing need to protect a domestic client from any information
which destroys and weakens the personality in the social circumstances of crisis, on the increase of
their ability to overcome the negative consequences of psycho-traumatic circumstances, renewal and
further growth and personal development of the personality as a subject of life.
The author dwells on possibilities of the dialog between a person and a person as «coexistence
» (according to M.M. Bakhtin), dialogic co-operation of the psychologist-author with the
client-reader from positions of the psychology of perception, understanding and interpretation of the
text, sense exchange between personalities with a necessity for the increase of efficiency of
psychological help to a person in the social and cultural conditions of crisis and in the circumstances
of informative opposition. The prospects of upgrading dialog intercourse come into question through
text mass-media as signs of communicative competence of the psychologist and client.
 
Date 2017-01-30T09:58:51Z
2017-01-30T09:58:51Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Гурлєва Т. С. Діалогове спілкування через друкований текст як ознака комунікативної компетентності психолога-автора і клієнта-читача / Т. С. Гурлєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 52-58
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12615
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова