Діалогове спілкування через друкований текст як ознака комунікативної компетентності психолога-автора і клієнта-читача
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Діалогове спілкування через друкований текст як ознака комунікативної компетентності психолога-автора і клієнта-читача
|
|
Creator |
Гурлєва, Т. С.
|
|
Subject |
друкований текст
текстові ЗМІ комунікативна компетентність діалогове спілкування печатный текст текстовые СМИ коммуникативная компетентность диалогическое общение printed text text mass-media communicative competence dialog intercourse 159.923.2 |
|
Description |
У статті розглядаються особливості комунікації психолога і громадянина через друковані та електронні засоби масової інформації завдяки психологічному тексту. Представлені останні наукові здобутки вчених у даній сфері, визначаються перспективи дослідницьких пошуків. Йдеться про основні ознаки комунікативної компетентності психолога, який надає фахову допомогу населенню через текстову продукцію (публікації в газетах, журналах, на сайтах Інтернет-видань тощо) з позицій гуманістичної психології. Акцентується увага на тому, що в кризових соціокультурних умовах зростає необхідність у захисті вітчизняного клієнта від будь-якої інформації, яка руйнує та ослаблює особистість, та у підвищенні її спроможності до подолання негативних наслідків психотравмівних обставин, відновленню і подальшого розвитку і самовдосконалення особистості як суб’єкта життя. Автор зупиняється на можливостях діалогу людини з людиною як «спів-буття» (за М.М. Бахтіним), діалогічної взаємодії психолога-автора з клієнтом-читачем з позицій психології сприйняття, розуміння та інтерпретації тексту, смислообміну між особистостями, з необхідністю підвищення ефективності психологічної допомоги людині в кризових соціокультурних умовах та в умовах інформаційного протистояння. Обговорюються перспективи покращення якості діалогового спілкування через текстові ЗМІ як ознаки комунікативної компетентності психолога і клієнта. В статье рассматриваются особенности коммуникации психолога и гражданина через печатные и электронные средства массовой информации посредством психологического текста. Представлены последние научные достижения ученых в данной сфере, определяются перспективы исследовательских поисков. Речь идет об основных признаках коммуникативной компетентности психолога, который оказывает профессиональную помощь населению через текстовую продукцию (публикации в газетах, журналах, на сайтах Интернет-изданий и т.п.) с позиций гуманистической психологии. Акцентируется внимание на том, что в кризисных социокультурных условиях растет необходимость в защите отечественного клиента от любой информации, которая разрушает и ослабляет личность, и в повышении ее возможности к преодолению негативных последствий психотравмирующих обстоятельств, возобновлении и последующем развитии и самоусовершенствовании личности как субъекта жизни. Автор останавливается на возможностях диалога человека с человеком как «со-бытии» (по М.М. Бахтину), диалогического взаимодействия психолога-автора с клиентом-читателем с позиций психологии восприятия, понимания и интерпретации текста, смислообмена между личностями, с необходимостью повышения эффективности психологической помощи человеку в кризисных социокультурных условиях и в условиях информационного противостояния. Обсуждаются перспективы улучшения качества диалогового общения через текстовые СМИ как признака коммуникативной компетентности психолога и клиента. In the article the features of communication of a psychologist and a citizen are examined through printing and electronic mass Medias due to psychological text. The last scientific achievements of scientists are presented in this sphere, the prospects of research searches are determined. The article concerns the basic signs of communicative competence of the psychologist which renders a professional help to population through text products (publications in newspapers, magazines, on the sites of internet publishing and others) from the positions of humanism psychology. Attention is focused on the increasing need to protect a domestic client from any information which destroys and weakens the personality in the social circumstances of crisis, on the increase of their ability to overcome the negative consequences of psycho-traumatic circumstances, renewal and further growth and personal development of the personality as a subject of life. The author dwells on possibilities of the dialog between a person and a person as «coexistence » (according to M.M. Bakhtin), dialogic co-operation of the psychologist-author with the client-reader from positions of the psychology of perception, understanding and interpretation of the text, sense exchange between personalities with a necessity for the increase of efficiency of psychological help to a person in the social and cultural conditions of crisis and in the circumstances of informative opposition. The prospects of upgrading dialog intercourse come into question through text mass-media as signs of communicative competence of the psychologist and client. |
|
Date |
2017-01-30T09:58:51Z
2017-01-30T09:58:51Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Гурлєва Т. С. Діалогове спілкування через друкований текст як ознака комунікативної компетентності психолога-автора і клієнта-читача / Т. С. Гурлєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 52-58
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12615 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|