Особливості розвитку етнічної самосвідомості особистості юнацького віку
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Особливості розвитку етнічної самосвідомості особистості юнацького віку
|
|
Creator |
Ставицький, Г. А.
|
|
Subject |
юнацький вік
самосвідомість етнічна самосвідомість юношеский возраст самосознание этническое самосознание youthful age self-consciousness ethnic self-consciousness 159.923.2-053.6:316.347 |
|
Description |
У статті представлено теоретичний аналіз особливостей розвитку етнічної самосвідомості особистості юнацького віку. Констатовано, що на сьогодні активно вивчаються різноманітні соціальні процеси у молодіжному середовищі, тому що результат боротьби за молодь пануючих й ідеологічно контролюючих структур і наслідки боротьби самої молоді за свободу самовизначення, набувають особливого значення для існування суспільства й окремої особистості. Юнацтво за соціальною сутністю відображає всі суперечності й можливості соціально-історичної й культурної динаміки суспільства в рамках певного масштабу соціальної реальності (своєї країни, певного соціокультурного співтовариства). У цьому змісті відзначається, що саме молодь, значною мірою, визначає траєкторію історичного руху суспільства. Розглянуто специфічні вікові особливості представників юнацького віку (спрямованість у майбутнє; професійне самовизначення; інтегрувальні тенденції усвідомлення свого місця у житті, в професійній діяльності, суспільстві; визначення майбутнього життєвого шляху; побудова авторської моделі світу та спрямованість на її реалізацію), які є важливими для розуміння процесів становлення і розвитку самосвідомості юнацтва на шляху індивідуально- особистісної самореалізації. Також, у юнацькому віці виникають і нові форми прояву самосвідомості: навчальна, професійна, громадянська, етнонаціональна. Особливостями розвитку етнічної самосвідомості в юнацькому віці виступають: етнічна ідентифікація, етнічна рефлексія, етнонаціональна самоідентичність, прагнення до самовизначення, як представника етнонаціональної спільності, осмислення етнонаціональних цінностей, самоідентифікація зі значущими представниками власної етнонаціональної групи та ін. В статье представлен теоретический анализ особенностей развития этнического самосознания личности юношеского возраста. Констатировано, что на сегодняшний день активно изучаются различные социальные процессы в молодежной среде, так как результат борьбы за молодежь господствующих и идеологически контролирующих структур и последствия борьбы самой молодежи за свободу самоопределения, приобретают особое значение для существования общества и отдельной личности. Юношество по социальной сущности отражает все противоречия и возможности социально-исторической и культурной динамики общества в рамках определенного масштаба социальной реальности (своей страны, определенного социокультурного сообщества). В этом смысле отмечается, что именно молодежь в значительной степени определяет траекторию исторического движения общества. Рассмотрены специфические возрастные особенности представителей юношеского возраста (направленность в будущее; профессиональное самоопределение; интегрируемые тенденции осознания своего места в жизни, в профессиональной деятельности, обществе; определение будущего жизненного пути; построение авторской модели мира и направленность на ее реализацию), которые являются важными для понимания процессов становления и развития самосознания юношества на пути индивидуально-личностной самореализации. Также, в юношеском возрасте возникают и новые формы проявления самосознания: учебная, профессиональная, гражданская, этнонациональная. Особенностями развития этнического самосознания в юношеском возрасте выступают: этническая идентификация, этническая рефлексия, этнонациональная самоидентичность, стремление к самоопределению, как представителя этнонациональной общности, осмысление этнонациональных ценностей, самоидентификация со значимыми представителями собственной этнонациональной группы и др. The paper presents a theoretical analysis of features of ethnic self-consciousness of the individual youth age. It notes that currently are actively studied various social processes among young environment, as a result of the struggle for youth and ideologically dominant controlling structures and consequences of young people struggle for the freedom of self-determination acquire special significance for the existence of society and the individual. Youth for social essence reflects all the contradictions and possibilities of socio-historical and cultural dynamics of society within a certain scale of social reality (of the country, certain socio-cultural community). In this sense is noted that it is young, largely determines the trajectory of the historical movement of society. Consider specific age peculiarities representatives of youth age (orientation to the future; professional self-determination; integrable tendencies understanding of its place in life, professional activities and society; determine the future life path; construction of the author's model of the world and focus on its implementation) that are important for the understanding of the formation and development of self-consciousness of youth towards individual and personal self-realization. Also, in the youthful age arise a new forms of manifestation self-consciousness: educational, professional, civic, an ethnonational. The features of ethnic self-consciousness at youthful age are: ethnic identification, ethnic reflection, an ethnonational self-identity, the desire for self-determination, as a representative of national ethnic community understanding ethnic values, self-identification with significant representatives of their own ethno-national group and others. |
|
Date |
2017-02-01T08:21:02Z
2017-02-01T08:21:02Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Ставицький Г. А. Особливості розвитку етнічної самосвідомості особистості юнацького віку / Г. А. Ставицький // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 127-133
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12621 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|