Запис Детальніше

Особистісні та професійні якості психолога як умова розвитку культури мовленнєвого спілкування в умовах ВНЗ

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особистісні та професійні якості психолога як умова розвитку культури мовленнєвого спілкування в умовах ВНЗ
 
Creator Ханецька, Т. І.
 
Subject особистісні
професійні якості
культура мовленнєвого спілкування
личностные
профессиональные качества
культура речевого общения
personal
professional-quality
verbal communication culture
378.011.3-051:159.9.[ ]:81”322.6
 
Description В статті представлений аналіз наукових джерел з проблеми професійної підготовки психологів системи освіти. Соціальне замовлення ставить високі вимоги до професійної підготовки психолога і однією з актуальних проблем сучасної психологічної освіти є формування професійної компетентності майбутнього фахівця. Значна кількість науковців акцентують увагу на необхідності формування особистісних та професійно значущих якостей у психологів-студентів як умови успішного виконання майбутньої професійної діяльності. Існує певна неоднозначність думок вчених щодо визначення професійно значущих якостей психолога. Під ними розуміють такі психологічні характеристики особистості, до яких обрана професійна діяльність ставить високі вимоги. Система підготовки психологів має на меті формування професійної свідомості майбутніх фахівців, професійної ідентичності, професійної компетентності. Вона повинна бути спрямована на оволодіння студентами необхідною системою знань, технологією практичної фахової діяльності, формування психологічної культури майбутнього фахівця, складовою якої є культура мовленнєвого спілкування, формування у студентів професійно значимих якостей особистості (адекватна самооцінка, самоактуалізація, сензитивність, емпатійність, толерантність до фрустрацій тощо), гуманістичної спрямованості, «діалогічності» як центрального її компонента (вміння встановлювати міжособистісний контакт з клієнтом в умовах діалогічного спілкування) тощо. Варто підкреслити, що всі основні види професійної діяльності психолога-практика здійснюються через організацію спілкування з клієнтами і результати його роботи значною мірою залежатимуть від того, яким рівнем культури мовленнєвого спілкування він володіє, наскільки вдалося йому встановити ефективний міжособистісний контакт з клієнтом.
В статье представленный анализ научных источников по проблеме профессиональной подготовки психологов системы образования. Социальный заказ ставит высокие требования к профессиональной подготовке психолога и одной из актуальных проблем современного психологического образования есть формирование профессиональной компетентности будущего специалиста. Многие ученые акцентирует внимание на необходимости формирования личностных и профессионально значимых качеств у психологов-студентов как условия успешного выполнения будущей профессиональной деятельности. Существует определенная неоднозначность мнений ученых относительно определения профессионально значимых качеств психолога. Под ними понимают такие психологические характеристики личности, к которым избранная профессиональная деятельность выставляет высокие требования. Система подготовки психологов имеет целью формирование профессионального сознания будущих специалистов, профессиональной идентичности, профессиональной компетентности. Она должна быть направлена на овладение студентами необходимой системой знаний, технологией практической профессиональной деятельности, формирование психологической культуры будущего специалиста, составляющей которой является культура речевого общения, формирование у студентов профессионально значимых качеств личности (адекватная самооценка, самоактуализация, сензитивнисть, эмпатийность, толерантность к фрустрациям и т.д.), гумманистической направленности, «диалогичности» как центрального ее компонента (умение устанавливать межличностный контакт с клиентом в условиях диалогического общения) и т.д. Стоит подчеркнуть, что все основные виды профессиональной деятельности психолога-практика осуществляются через организацию общения с клиентами и результаты его работы в значительной мере будут зависеть от того, каким уровнем культуры речевого общения он владеет, насколько удалось ему установить эффективный межличностный контакт с клиентом.
The paper presented the analysis of scientific literature on the issue of vocational training education of psychologists. Social order puts high demands on the training of a psychologist and one of the urgent problems of the modern psychological education is the formation of professional competence of the future expert. Many scientists focuses on the need to form a personal and professionally significant qualities of students-psychologists as a condition for the successful implementation of the future professional activity. There is a certain ambiguity in the views of scientists on the definition of professionally important psychological qualities. Under them understand these psychological characteristics of the person to which the chosen professional activity puts high demands. psychologists training system is aimed at the formation of professional consciousness of future specialists, professional identity, professional competence. t should be aimed at mastering the students the necessary knowledge of the system, the technology of practical professional activity, the formation of psychological culture of the future expert, part of which is the culture of verbal communication, the formation, the students professionally significant qualities of the person (selfesteem, self-actualization, senzitivnist, empathy, frustration tolerance etc.), gummanisticheskoy orientation, "dialogic" as its central component (the ability to establish interpersonal contact with the customer in a dialogic communication), etc. It should be emphasized that all the major types of professional activity psychologist practices carried out through the organization of communication with clients and the results of its work to a large extent will depend on what level of culture of verbal communication he owns, how he managed to establish effective interpersonal contact with the customer.
 
Date 2017-01-31T14:17:52Z
2017-01-31T14:17:52Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Ханецька Т. І. Особистісні та професійні якості психолога як умова розвитку культури мовленнєвого спілкування в умовах ВНЗ / Т. І. Ханецька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 75-82
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12618
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова