Запис Детальніше

Психологічні труднощі об’єктивного та суб’єктивного характеру ліворуких дітей в учбовій діяльності

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психологічні труднощі об’єктивного та суб’єктивного характеру ліворуких дітей в учбовій діяльності
 
Creator Чеканська, Л. М.
 
Subject функціональна асиметрія
вищі психічні функції
ліворукі діти
функциональная асимметрия
высшие психические функции
леворукие дети
functional asymmetry
higher mental function
left-handed children
159.943.75:37
 
Description В статті розглядаються особливості профілю
латеральної організації, які виявляються у вищих психічних функціях дитини, у її діяльності й
можуть служити причиною виникнення труднощів і проблем у навчанні. Зазначено, що науковці
відмічають високий відсоток лівшів серед дітей, які страждають неврозами, затримками та
порушеннями розвитку. Особливо часто в ліворуких дітей зустрічається порушення мовного
розвитку. Серед ліворуких відзначається високий відсоток дітей, які мають комплексні
порушення письма та читання. Описано специфіку організації пізнавальної сфери ліворуких
дітей та проаналізовано її прояви. Охарактеризовано шкільні проблеми ліворуких дітей, у тому
числі й порушення почерку, збільшення кількості помилок. Вказано, що труднощі з читанням та
математикою можуть бути пов’язані з високою функціональною перенапругою та втомою, які
виникають через сильне перенавантаження. Зазначено, що перенавантаження негативно
відбивається не тільки на працездатності, але, якщо воно постійне, на розвитку та стані
здоров’я. Зауважено, що у ліворуких дітей неврози зустрічаються частіше, ніж у праворуких
ровесників. Однією з причин, що викликають неврози, є примусове переучування дітей, а це, в
свою чергу, є сильним стресовим фактором. Описано причини шкільної неуспішності ліворуких
дітей в учбовій діяльності. Обґрунтовано, що виокремлення причин виникнення проблем у
навчанні ліворуких дітей дозволить фахівцям знижувати ризик шкільної дезадаптації даної
категорії школярів та своєчасно намічати та здійснювати психолого-педагогічну корекцію цих
проблем.
В статье рассматриваются
особенности профиля латеральной организации, которые проявляются в высших психических
функциях ребенка, в ее деятельности и могут служить причиной возникновения трудностей и
проблем в обучении. Ученые отмечают высокий процент левшей среди детей, страдающих
неврозами, задержками и нарушениями развития. Особенно часто у леворуких детей
встречается нарушение речевого развития. Среди леворуких отмечается высокий процент
детей, имеющих комплексные нарушения письма и чтения. Описывается специфика
организации познавательной сферы леворуких детей и особенности ее проявления.
Характеризуются школьные проблемы леворуких детей, в том числе и нарушения почерка,
увеличение количества ошибок. Трудности с чтением и математикой могут быть связаны с
высоким функциональным перенапряжением и усталостью, которые возникают из-за сильной
перегрузки. Отмечено, что перегрузки отрицательно отражаются не только на
работоспособности, но, если они постоянны, на развитии и состоянии здоровья. Замечено, что
у леворуких детей неврозы встречаются чаще, чем у праворуких сверстников. Одной из причин,
вызывающих неврозы, является принудительное переучивания детей, а это, в свою очередь,
является сильным стрессовым фактором. Описываются причины школьной неуспеваемости
леворуких детей в учебной деятельности. Обосновано, что выделение причин возникновения
проблем в обучении леворуких детей позволит специалистам снижать риск школьной
дезадаптации данной категории школьников и своевременно намечать и осуществлять
психолого-педагогическую коррекцию этих проблем.
The article considers peculiarities profile lateral of
organizations that are manifested in the higher mental functions of the child, and in their activities.
They can be the cause of difficulties and problems in the learning process. It should be noted that the
researchers noted a high percentage of left-handers among children suffering from neuroses, delays
and developmental disorders. Very often among left-handed children found a violation of speech
development. Among lefties high percentage of children with complex disorders of reading and
writing. Characterized by the specificity of cognitive function left-handed children and analyzed their
expression. Characterized school problems of left-handed children, including disorders of handwriting,
increase errors. Specified that difficulties with reading and with math may be associated with high functional overexertion and fatigue, which occur due to heavy congestion. It was noted that overload
negatively affect not only on health, but if it is constantly, on the development and state of health. Has
been observed that neuroses among left-handed children are more common than their right-handed
peers. One of the causes of neuroses is forced relearning children's, and this, in turn, is a strong
stress factor. Characterized causes of school failure of left-handed children in the learning activities. Is
substantiated that the determination of the causes of the problems in teaching left-handed children will
allow experts to reduce the risk of a school disadaptation of this category pupils and timely to
schedule and implement the psychological and pedagogical correction of these problems.
 
Date 2017-02-03T08:41:38Z
2017-02-03T08:41:38Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Чеканська Л. М. Психологічні труднощі об’єктивного та суб’єктивного характеру ліворуких дітей в учбовій діяльності / Л. М. Чеканська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 185-191
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12653
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова