Запис Детальніше

Технології розвитку креативності у дітей з порушеннями зору

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Технології розвитку креативності у дітей з порушеннями зору
 
Creator Толмачова, О. В.
 
Subject креативність
розвиток креативного (дивергентного) мислення
задачі дивергентного типу (творчі задачі)
креативность
развитие креативного (дивергентного) мышления
задачи дивергентного типа (творческие задачи)
the creativity
the development of creativity (divergent) thinking
tasks of divergent kind (creativity tasks)
159.92:37.036.5:376.32
 
Description До
проблеми формування творчої особистості суспільство зверталося впродовж всієї історії свого
розвитку, адже саме у творчій діяльності закладені перспективи соціального прогресу.
Створення умов для формування освіченої, творчої особистості, розвитку її духовно-емоційних
та розумових здібностей, в тому числі креативного мислення, визначається одним із
стратегічних завдань розвитку всієї системи освіти в Україні.
Діти з особливими освітніми потребами та їх батьки стикаються з багатьма проблемами,
вирішення яких передбачає інноваційні зрушення у освітньому процесі, розроблення сучасних технологій, що спрямовані на розвиток креативності особистості дитини, включаючи її
когнітивну, емоційно-вольову, мотиваційну та ціннісну складові. Як відомо, креативність – це
властивість особистості створювати нові ідеї, відхилятися від традиційних схем мислення, що в
свою чергу, допомагає швидко та ефективно вирішувати проблемні ситуації. Креативне
мислення (дивергентне за Дж. Гілфордом) з позиції соціокультурного підходу – це фундамент
для позитивного погляду на світ та успішної соціалізації. Тому розвиток креативності,
дивергентного мислення, як особистісної властивості, – є вкрай важливим у системі спеціальної
освіти.
Стаття висвітлює проблеми креативного розвитку дітей з порушеннями зору в процесі
сучасного освітнього процесу, розвитку креативного мислення у таких дітей, як потужного
потенціалу їх подальшої ефективної соціалізації. Розкриваються шляхи формування креативної
особистості, взагалі, та креативного мислення, зокрема, засобами втілення у освітній процес
дітей з особливими освітніми потребами новітніх технологій (методів, засобів та форм
навчання).
К проблеме формирования творческой личности общество обращалось на протяжении
всей истории своего развития, ведь именно в творческой деятельности заложены перспективы
социального прогресса. Создание условий для формирования образованной, творческой
личности, развития ее духовно-эмоциональных и умственных способностей, в том числе креативного мышления, является одним из стратегических заданий развития всей системы
образования в Украине.
Дети с особенными образовательными потребностями и их родители сталкиваются со
многими проблемами, решение которых предусматривает инновационные сдвиги в
образовательном процессе, поиск современных технологий, которые направлены на развитие
креативности личности ребенка, включая ее когнитивную, эмоционально-волевую,
мотивационную и ценностную составляющие. Как известно, креативность – это свойство
личности создавать новые идеи, отклоняться от традиционных схем мышления, что в свою
очередь, помогает быстро и эффективно разрешать проблемные ситуации. Креативное
мышление (дивергентное за Дж. Гилфордом) с позиции социокультурного подхода – это
фундамент для позитивного взгляда на мир и успешной социализации. Поэтому развитие
креативности, дивергентного мышления, как личностного свойства, – является крайне важным
в системе специального образования.
Статья освещает проблемы креативного развития детей с нарушениями зрения в
процессе современного образовательного процесса, развитию креативного мышления у таких
детей, как мощного потенциала их дальнейшей эффективной социализации. Раскрываются
пути формирования креативной личности, вообще, и креативного мышления, в частности,
средствами внедрения в образовательный процесс детей с особенными образовательными
потребностями новейших технологий (методов, средств и форм обучения).
The problem of formation of the creative person was appealed by the society
throughout the history of its development, because it is in the creative activities laid the prospects for
the social progress. The creation of the conditions for the formation of an educated, creative
personality, the development of its spiritual, emotional and intellectual abilities, including the creative
thinking, is one of the strategic tasks for the development of the entire education system in Ukraine.
Children with special educational needs and their parents face many problems. The solution of
them involves the innovative changes in the educational process, the search of the modern
technologies, which are aimed on the development of creative personality of a child, including the
cognitive, emotional and volitional, motivational and value components. As it is known, creativity is a
property of the individual to create new ideas that deviate from the traditional patterns of thinking,
which in its turn, helps quickly and effectively to resolve problem situations. The creative thinking from
the perspective of sociocultural approach is the foundation for a positive view of the world and the
successful socialization. Therefore, the development of the creativity, divergent thinking, as personal
property is extremely important in special education.
The article deals with the problems of the creative development of children with visual
impairments in the modern educational process, the development of creative thinking of these children
as their powerful potential for further effective socialization. It reveals the way of the creative person
formation in general, and creative thinking, in particular, the means of implementation in the
educational process of children with special educational needs the latest technology (methods, means
and forms of training).
 
Date 2017-02-06T08:44:38Z
2017-02-06T08:44:38Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Толмачова О. В. Технології розвитку креативності у дітей з порушеннями зору / О. В. Толмачова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 4(49). – C. 234-240
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12664
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова