Запис Детальніше

Номадизм як спосіб мислення та освітня стратегія. Стаття 2. Kонцeпти та метафори

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Номадизм як спосіб мислення та освітня стратегія. Стаття 2. Kонцeпти та метафори
 
Creator Горбунова, Людмила
 
Subject номадизм
Nomad
"кочування"
номадизм
Nomad
"кочевья"
nomadism
Nomad
nomadic
 
Description Що ж означає номадизм як спосіб існування думки чи, можливо, як мисленєва стратегія або її засадничий принцип? Nomad - кочівник, номадизм, - кочування. В цьому контексті виникають такі асоціації, як вічне мандрування, торування шляху невідомою територією, недовгі зупинки на відпочинок і знову
шлях як образ життя, з його суворим побутом і без коріння. Чому ця
семантика раптом стала пов`язуватися з проблематикою сучасної
культури і мислення? Щоб відповісти на ці запитання, ми звертаємося
до номадологічного проекту Ж. Дельоза і Ф. Гваттарі, намагаючись через експлікацію сенсів метафор «кочування» прояснити евристичні
можливості номадичних концептів в освітній царині.
Что же означает номадизм как способ существования мысли,
или, возможно, как мыслительная стратегия или ее основополагающий принцип? Nomad - кочевник, номадизм - кочевье. В связи с этим возникают такие ассоциации, как вечное скитание, долгие переходы по неизвестной территории, недолгие остановки на отдых и
снова путь как образ жизни, с суровым бытом и без корней. Почему эта семантика вдруг стала связываться с проблематикой современной культуры и мышления? Чтобы ответить на эти вопросы, мы
обращаемся к номадологическому проекту Ж. Делеза и Ф. Гваттари, пытаясь через экспликацию смыслов метафор «кочевья» прояснить эвристические возможности номадических концептов в образовательной сфере.
What does nomadism means as a way of thought’s existence, or,
perhaps as a thinking strategy or its fundamental principle? Nomad is
wanderer, nomadism is nomads' camp. Such associations as eternal
wandering, laying a road on unknown territory, brief stops for rest and
again a road as the way of life with the severe everyday life and without
roots emerge in the given context. Why is this semantics linked to the
current issues of the contemporary culture and thinking? To answer these
questions we are appealing to nomadologic project by J. Deleuze and F.
Guattari, and trying to clarify the heuristic resources of nomadic
concepts in the education sphere through the explication of meanings of
nomads' camp metaphors.
 
Date 2017-02-10T07:36:50Z
2017-02-10T07:36:50Z
2010
 
Type Article
 
Identifier Горбунова, Людмила. Номадизм як спосіб мислення та освітня стратегія : стаття 2. Концепти та метафори / Л. Горбунова // Філософія освіти : Науковий часопис. - 2010. - № 1/2. - С. 103-114
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12681
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова