Запис Детальніше

Трансгуманітарність як чинник розвитку сучасної науки і освіти

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Трансгуманітарність як чинник розвитку сучасної науки і освіти
 
Creator Горбунова, Людмила
Зглінська, Наталія
Пролеєв, Сергій
Гамрецька, Галина
Гомілко, Ольга
Горбачук-Наровецька, Ольга
Гриценко, Марина
Предборська, Ірина
Силкіна, Світлана
Мартюшева, Анна
Бейлін, Михайло
Газнюк, Лідія
Самчук, Зореслав
 
Subject трансгуманітарність
освіта
наука
трансгуманитарность
образование
наука
transhumanitarity
education
science
172.16:37.013.73
 
Description Методологічний семінар на таку тему відбувся в Інституті вищої освіти Національної академії педагогічних наук України. У виступах учасників
був представлений інтерсуб’єктивний досвід осмислення та обговорення проблем в межах зазначеної теми та запропоновані методологічні обґрунтування
можливих шляхів та підходів щодо імплементації в освітній царині позитивного міжнародного досвіду трансгуманітаристики. Зокрема, йшлося про зміну
пріоритетів сучасного наукового пізнання: від «зовнішньої» до «внутрішньої»
природи, тобто до самої людини та створеної нею дійсності; про глибоку
трансформацію самого феномену людини; про «людиномірність» сучасного
наукового знання; про біоетику та філософію тварин; про трансгуманізм в
проекції його можливостей та ризиків і небезпек тощо. Було акцентовано на
тому, що в сучасних умовах перехідності, змінності, невизначеності стану людини трансгуманітарність може виступати у сфері освітніх досліджень
як методологічна вимога враховувати цей стан та як регулятивна ідея високого рівня загальності.
Методологический семинар на такую тему состоялся в Институте
высшего образования Национальной академии педагогических наук Украины.
В выступлениях участников был представлен интерсубъективный опыт
осмысления и обсуждения проблем в рамках обозначенной темы и предложены
методологические обоснования возможных путей и подходов к имплементации
в образовательной сфере позитивного международного опыта трансгуманитаристики. В частности, речь шла о смене приоритетов современного научного
познания: от «внешней» к «внутренней» природе, то есть к самому человеку и
созданной им действительности; о глубокой трансформации самого феномена
человека; о «человекомерности» современного научного знания; о биоэтике и
философии животных; о трансгуманизме в проекции его возможностей, а также
рисков и опасностей, связанных с реализацией его проектов. Внимание было акцентировано на том, что в современных условиях переходности, постоянных изменений, неопределенности в положении человека трансгуманитарность может
выступать в сфере исследований образования как методологическое требование
учитывать это положение и как регулятивная идея высокого уровня общности.
Methodological seminar on the topic was held at the Institute of Higher Education
of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. The intersubjective
experience of understanding and discussion of issues within the topic was presented in
the participants’ presentations. The methodological foundations of the possible ways
and approaches to implementation of positive international experience of transhumanitaristics
in the educational fi eld were proposed. In particular, it was about changing
of the priorities of contemporary scientifi c knowledge: from «external» to «internal»
nature, namely, to the man and the reality created by him; about a profound transformation
of the phenomenon of man, the «human dimensionality» of the contemporary
scientifi c knowledge; about bioethics and philosophy of the animals; about transhumanism
from the point of view of its opportunities, risks and dangers etc. It is stressed
that transhumanitarity in the present conditions of transitivity, variability, uncertainty
of the human condition would act as a methodological requirement in the fi eld of educational
studies to take into account this condition and as a regulatory idea of the high
level of generality.
 
Date 2017-03-03T11:48:06Z
2017-03-03T11:48:06Z
2011
 
Type Article
 
Identifier Людмила Горбунова Трансгуманітарність як чинник розвитку сучасної науки і освіти / Горбунова Людмила, Зглінська Наталія, Пролеєв Сергій та інш. // Філософія освіти: наук. часопис. – 2011. – № 1-2 / Iн-т вищої освіти АПН України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова, Укр. академія політ. наук. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011. – С. 97-141
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12836
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова