Запис Детальніше

Methodical basis of using innovative art-therapeutic technologies in the process of teenagers’ emotional and aesthetic experience formation

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Methodical basis of using innovative art-therapeutic technologies in the process of teenagers’ emotional and aesthetic experience formation
Методичні засади використання інноваційних арт-терапевтичних технологій в процесі формування емоційно-естетичного досвіду підлітків
 
Creator Strohal, Tetiana Yriivna
 
Subject teenagers
music emotion
music cognition
emotional and aesthetic experience
арт-терапія
інтермодальний підхід
емоційна експресія
естетичний досвід
159.98:7.011-053.6
 
Description Розглянуто методичні положення використання інноваційних арт-терапевтичних технологій на уроках музичного мистецтва в середній школі. Зазначено, що для ефективного формування емоційно-естетичного досвіду варто використовувати техніки різних напрямів арт-терапії (ізотерапії, музичної терапії, танцювально-рухової терапії та ін). Представлено основні етапи проведення формувального експерименту, розроблені критерії, вказано основні підходи для ефективного впровадження сучасних арт-терапевтичних технологій як засобу формування емоційно-естетичного досвіду підлітків.
This article presents methodical provisions of using innovative art-therapeutic technologies on the Music lessons in the secondary school. The author points out that music is used as therapy include the following: music improvisation, receptive music listening, song writing, lyric discussion, imagery and relaxation, performance of music, dancing and moving therapy. The formation of emotional and aesthetic experience in students will be got with helping these techniques of different art-therapy styles. The main stages of experiment, developed criteria; main approaches for effective implementation of modern art-therapeutic technologies as one of the means in formation of teenagers’ emotional and aesthetic experience are described. The author gives some exercises in this way: painting to music, drawing with closed eyes, finger painting, collaging.
 
Date 2017-02-21T11:39:31Z
2017-02-21T11:39:31Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Strohal T.Yr. Methodical basis of using innovative art-therapeutic technologies in the process of teenagers’ emotional and aesthetic experience formation / T.Yr. Strohal // Intellectual Archive. – Toronto : Shiny Word.Corp. (Canada). – 2017. – Vol. 6. – No. 1. – PP. 89−101.
1929-4700
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12743
 
Language uk
 
Relation Педагогіка. Мистецька освіта;
 
Publisher Toronto : Shiny Word Corp. (Canada)