Запис Детальніше

«Спільнота дослідників» М. Ліпмана: філософські запитування, обговорення, аргументації та контраргументації вустами дітей

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title «Спільнота дослідників» М. Ліпмана: філософські запитування, обговорення, аргументації та контраргументації вустами дітей
 
Creator Адаменко, Надія
 
Subject філософія для дітей
спільнота дослідників
запитування
философия для детей
сообщество исследователей
вопрошание
«Philosophy for Children»
«Community of Researchers»
questions
159.955.4 (73)
 
Description У статті розглядається одне з основоположних понять «спільнота дослідників»
програми «Філософія для дітей», заснованої
американським педагогом і філософом М. Лімпаном, яке, на думку автора, підкреслює важливість філософського знання у зв’язку з необхідністю актуалізації онтологічного характеру
освіти. Доводиться необхідність зміни відношення до навчальної діяльності
(з суб’єкт-об’єктної до суб’єкт-суб’єктної моделі), що покликана стати подією «внутрішнього». Таким чином, філософію в навчальному процесі слід розглядати як один із засобів, що допомагає освіті виконувати свою місію – бути
місцем формування розумної, відповідальної, соціально активної особистості.
В статье рассматривается одно из основополагающих понятий «сообщество исследователей» программы «Философия для детей», основанной американским педагогом и философом М. Липманом, которое, по мнению автора,
подчеркивает важность философского знания в связи с необходимостью актуализации онтологического характера образования. Обосновывается необходимость изменения отношения к учебной деятельности (с субъект-объектной на
субъект-субъектную модель), что призвано стать событием «внутреннего». Таким образом, философию в учебном процессе следует рассматривать как одно
из средств, помогающее образованию выполнять свою миссию – быть местом
формирования разумной, ответственной, социально активной личности.
The article deals with one of the fundamental concepts of «community of researchers
» of «Philosophy for Children» program, founded by American educator
and philosopher M. Limpan, who emphasizes the importance of philosophical
knowledge in connection with the necessity of updating the ontological nature of
education. The need to change an attitude to educational activities (from the subjectobject
to the subject-subjective model), which aims to become an event of «internal».
Thus, the philosophy in the educational process should be seen as a mean which help
to fulfi ll its mission to be a place of forming a reasonable, responsible, and socially
active person.
 
Date 2017-03-06T11:56:54Z
2017-03-06T11:56:54Z
2011
 
Type Article
 
Identifier Надія Адаменко «Спільнота дослідників» М. Ліпмана: філософські запитування, обговорення, аргументації та контраргументації вустами дітей / Адаменко Надія // Філософія освіти: наук. часопис. – 2011. – № 1-2 / Iн-т вищої освіти АПН України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова, Укр. академія політ. наук. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011. – С. 275-287
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12860
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова