Запис Детальніше

Організація читацької діяльності учнів на уроках літератури в умовах інклюзивного навчання

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Організація читацької діяльності учнів на уроках літератури в умовах інклюзивного навчання
 
Creator Кравець, Ніна Павлівна
 
Subject учні
читацька діяльність
урок літератури
диференційоване навчання
інклюзія
самостійна навчальна діяльність
структура діяльності
ученики
читательская деятельность
урок литературы
дифференцированное обучение
инклюзия
самостоятельная учебная деятельность
структура деятельности
pupils
reader activity
literature lesson
differentiated studies
inclusive education
independent educational activity
structure of activity
376-056.36.616:82
 
Description У статті розглядається проблема становлення читацької діяльності учнів на уроках літератури в інклюзивному класі. Автор розглядає інклюзивне навчання як тотожне внутрішньокласному диференційованому навчанню. Звернуто увагу на доцільність формування в учнів умінь самостійної навчальної діяльності, завдяки чому вони зможуть успішно працювати в умовах інклюзивного навчання. Проаналізовано погляди вчених на роль самостійної навчальної діяльності в оволодінні навчальним матеріалом. Доведено, що успішність навчання в одному класі школярів з типовим розвитком і учнів з особливими освітніми потребами, зокрема із затримкою психічного розвитку, з легкою розумовою відсталістю, залежить від сформованості у них структурних компонентів самостійної навчальної діяльності: підготовка до майбутньої діяльності, орієнтування в майбутній діяльності, виконавча діяльність. Запропонована методика формування умінь самостійної навчальної діяльності. Сформована самостійна навчальна діяльність дасть можливість комплексно застосовувати інноваційні технології навчання, завдяки яким оптимізується оволодіння школярами уміннями читацької діяльності.
В статье рассматривается проблема становления читательской деятельности учеников на уроках литературы в инклюзивном классе. Автор рассматривает инклюзивное обучение как тождественное внутриклассному дифференцированному обучению. Обращено внимание на целесообразность формирования в учеников умений самостоятельной учебной деятельности, благодаря чему они могут успешно работать в условиях инклюзивного обучения. Проанализировано взгляды ученых на роль самостоятельной учебной деятельности в овладении учебным материалом. Доказано, что успешность обучения в одном классе школьников с типическим развитием и учеников с особенными образовательными потребностями зависит от сформированности в них структурных компонентов самостоятельной учебной деятельности: подготовка к предстоящей деятельности, ориентирование в предстоящей деятельности, исполнительская деятельность. Предложена методика формирования умений самостоятельной учебной деятельности. Сформированная самостоятельная учебная деятельность даст возможность комплексно использовать инновационные технологии обучения, благодаря которым оптимизируется овладение школьниками умениями читательской деятельности.
The problem on organization of pupils’ reader activity on the lessons of literature in the conditions of inclusive education is examined in the article. The formation of the inclusive education system was analysed in historical aspect, in particular the author carried out an analysis of the features for introduction and functioning differentiated studies in auxiliary schools of Ukraine, first of all the inner-class differentiated studies that became the prototype of modern inclusive education. It is marked that only in Ukraine (unlike other former Soviet Republics) in the 70s of ХХ century the differentiated teaching was introduced in all auxiliary schools. The expediency of experience use for functioning differentiated studies in inclusive classes, in particular the inner-class differentiated studies is grounded. It is proved that the success of pupils’ reader activity with special educational necessities in the conditions of inclusive education depends on proper formed pupils’ abilities of the independent educational activity. The structural components of the independent educational activity are: preparation to future activity, orientation in future activity, executive activity. The author of the article singled out the basic tendencies of organizational process for pupils’ reader activity in the conditions of inclusive studies, which are the modern system of teaching mentally retarded pupils in special general educational establishments for these children.
 
Date 2017-03-03T11:38:47Z
2017-03-03T11:38:47Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Кравець Н.П. Організація читацької діяльності учнів на уроках літератури в умовах інклюзивного навчання / Н. П. Кравець // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка і психологія: збірник наукових праць / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Випуск 32. - С. 130-139.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12832
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М.П. Драгоманова