Запис Детальніше

Індивідуалізація в умовах традиційної технології навчання : проблеми і перспективи

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Індивідуалізація в умовах традиційної технології навчання : проблеми і перспективи
 
Creator Лозенко, Анна Павлівна
 
Subject індивідуальність
особистість
індивідуалізація
навчання
розвиток
технології навчання
individuality
personality
individualization
training and development
technology of education
личность
индивидуальность
индивидуализация
обучение
развитие
технологии обучения
372.4: 37.02
 
Description У статті визначаються та аналізуються актуальні проблеми і перспективи індивідуалізації в умовах традиційної технології навчання, а також презентуються та характеризуються різні психологічні і фізичні якості і стани особистості, оскільки індивідуалізація являє собою облік індивідуальних особливостей учнів у навчальній роботі (насамперед тих, які впливають на навчальну діяльність і, від яких залежить результат навчання).
This article identifies and analyzes the current problems and
prospects of individualization in a traditional learning technology, as well as
defined and characterized by different psychological and physical quality and
condition of the individual, as individualization is an account of the individual
characteristics of students in academic work (especially those that affect the
learning activities and on which depends the result of training). Among the
psychological and physical qualities and conditions of the person to be considered
a teacher in the educational process: the physiological properties of the nervous
system and brain, mental cognitive processes, personal characteristics, education
and health.
The purpose of this article assumes the identification and analysis of current
problems and prospects of individualization of learning in a traditional learning
technology. The objectives of the article is to: identify and analyze the problem of
individualization of learning in the modern school; formulate ways to solve these
problems.
The methodological basis were as follows: systemic and humanistic,
technological, student-centered, competence and activity approach.
The practical significance is to provide individual zone teacher of creative
development of the child, allowing him every step of creating educational
products, based on their individual qualities and abilities.
Of course, this article does not exhaust all the problems of an account
individual characteristics of the students in the classroom, but its content will be
useful as a scientist in the field of pedagogy and psychology, and teachers
practitioners as well as students of pedagogical universities, undergraduates and
graduate students.
В статье определяются и анализируются актуальные
проблемы и перспективы индивидуализации в условиях традиционной
технологии обучения, а так же определяются и характеризуются разные
психологические и физические качества и состояния личности, поскольку
индивидуализация представляет собой учет индивидуальных особенностей
учеников в учебной работе (прежде всего тех, которые влияют на учебную
деятельность и, от которых зависит результат обучения). Цель нашей
статьи предполагает определение и анализ актуальных проблем и
перспектив индивидуализации обучения в условиях традиционной технологии
обучения. Методологическую основу составили: системный, гуманистический, технологический, личностно-ориентированный,
компетентностный и деятельностный подходы. Практическое значение
заключается в обеспечении учителем индивидуальной зоны творческого
развития ребенка, что позволяет ему на каждом этапе создавать
образовательную продукцию, опираясь на свои индивидуальные качества и
способности
 
Date 2017-03-01T11:44:51Z
2017-03-01T11:44:51Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Лозенко, Анна Павлівна. Індивідуалізація в умовах традиційної технології навчання : проблеми і перспективи / А. П. Лозенко // Наукові записки. – Випуск 9. – Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. - С. 191-194
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12787
 
Language uk
 
Relation Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3;Випуск 9
 
Publisher Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка