Запис Детальніше

Особливості мовленєвого розвитку старших дошкільників із ЗПР в умовах соціальної депривації

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особливості мовленєвого розвитку старших дошкільників із ЗПР в умовах соціальної депривації
 
Creator Кравець, Ніна Павлівна
Ярич, Ярослава
 
Subject депривація
мовлення
затримка психічного розвитку (ЗПР)
соціально-психологічна депривація
«дефіцит спілкування»
депривация
речь
задержка психического развития (ЗПР)
социально-психологическая депривация
«дефицит общения»
376-056.264-053.4
 
Description У статті розкривається актуальність проблеми вивчення мовленнєвого розвитку в умовах депривації, обгрунтовано та відзначено особливості розвитку дітей із затримкою психічного розвитку в умовах соціально-психологічної депривації. Проаналізовані чинники, що сприяють виникненню та розвитку соціальної депривації. Встановлено механізми і закономірності виникнення соціальної депривації у розвитку дітей із ЗПР. Розглянуто перебіг навчання і виховання дітей із ЗПР поза ізольованими корекційними установами. Встановлено, що перебування в них обмежує можливість контактів з однолітками, що нормально розвиваються, відриває дітей від соціума, позбавляє можливості орієнтуватися на нормальний розвиток і утрудняє формування їх готовності до подолання життєвих труднощів, що, в наслідок, порушує соціальну адаптацію і реабілітацію.
В статье раскрывается актуальность проблемы изучения речевого развития в условиях депривации, обоснованно и отмечено особенности развития детей с задержкой психического развития в условиях социально-психологической депривации. Проанализированы факторы, способствующие возникновению и развитию социальной депривации. Установлены механизмы и закономерности возникновения социальной депривации в развитии детей с ЗПР. Рассмотрены ход обучения и воспитания детей с ЗПР вне изолированными коррекционными учреждениями. Установлено, что пребывание в них ограничивает возможность контактов со сверстниками, , отрывает детей от социума, лишает возможности ориентироваться на нормальное развитие и затрудняет формирование их готовности к преодолению жизненных трудностей, что, в результате, нарушает социальную адаптацию и реабилитацию.
The article reveals the relevance of the study of language development in conditions of deprivation, reasonably and marked features of children with mental retardation in terms of social and psychological deprivation.
The factors that contribute to the emergence and development of social deprivation. The mechanism of occurrence and patterns of social deprivation in children with . Considered the course of training and education of children with mental retardation isolated outside correctional institutions. Found that stay in their limits contacts with peers, develop normally, separates children from society, makes it impossible to focus on normal development and impedes the formation of their readiness for the challenges of life that, in consequence, violates social adaptation and rehabilitation.
 
Date 2017-03-01T12:49:32Z
2017-03-01T12:49:32Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Кравець Н.П. Особливості мовленєвого розвитку старших дошкільників із ЗПР в умовах соціальної депривації / Н.П. Кравець, Я. Ярич // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка і психологія: збірник наукових праць / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Випуск 32. - С. 139-144.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12791
 
Language uk