Запис Детальніше

Особливості впровадження елементів Болонського процесу у вищу освіту Польщі

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особливості впровадження елементів Болонського процесу у вищу освіту Польщі
 
Creator Кроліца Марія
 
Subject Болонська декларація
Болонський процес
вища освіта
Болонская декларация
Болонский процесс
высшее образование
Bologna Declaration
Bologna process
higher education
378.014(438)
 
Description Болонська декларація 1999 року ініціювала
процес зміни вищої освіти в багатьох країнах
Європи. Вони спричинені необхідністю створення
як порівнювальних систем вищої освіти, так і
єдиного Європейського простору вищої освіти.
Серед цих країн опинилася також і Польща.
З того часу продовжується робота з реалізації
завдань, сформульованих у Болонській Декларації. Ці заходи різною мірою здійснюються різними вищими навчальними закладами. Однак, можна назвати елементи
Болонського процесу, повністю реалізовані в масштабах всієї країни. У той же
час, цей процес потребує значних зусиль і не усі його сприймають без критики.
Разноманіття навчальних курсів, семінарів, лекцій і сесій сприяє вивченню концепції, методології, методики реалізації вказаних цілей на рівні рішень, найбільш
сприйнятних для Польщі. Академія імені Яна Длугоша в Ченстохові систематично
впроваджує у практику цілі, проголошені в Декларації, що спрямоване на підтримку ідеї студентської мобільності, міжнародного співробітництва в межах
підготовки університетських курсів, проведення наукових досліджень, а також
налагодження взаємозв’язку між освітою та потребами ринку і суспільства.
Дана стаття розкриває низку аспектів вище згаданої діяльності.
Болонская декларация 1999 года инициировала процесс изменения высшего образования в ряде стран Европы. Они продиктованы необходимостью создания как сопоставимых
систем высшего образования, так и единого Европейского пространства высшего образования. Среди этих стран оказалась также Польша. С тех пор продолжается работа по решению
задач, сформулированных в Болонской Декларации. Эти мероприятия в разной степени
осуществляются различными вузами страны. Однако можно назвать элементы Болонского
процесса, полностью реализованные в масштабах всей страны. В то же время, этот процесс
требует значительных усилий и не всегда к нему подходят критично. Многообразие учебных курсов, семинаров, лекций и сессий способствует изучению концепции, методологии,
методики реализации указанных целей на уровне решений, наиболее приемлемых для
Польши. Академия имени Яна Длугоша в Ченстохове систематически внедряет в практику
цели, провозглашенные в Декларации, что направлено на поддержку идеи студенческой
мобильности, международного сотрудничества в рамках подготовки университетских курсов,
проведения научных исследований, а также налаживание взаимосвязи между образованием
и потребностями рынка и общества. Данная статья раскрывает ряд аспектов деятельности,
упомянутой выше.
In 1999 the Bologna Declaration initiated a process of changes within higher education in a
number of European countries. These changes resulted from the need for creating as uniform a system
of higher education as possible in the form of a European Higher Education Area, with Poland being
one of the countries involved. Ever since Poland has been proceeding with implementation of the
objectives set out in the Bologna Declaration and these activities involve Polish higher education
institutions to a different extent. However, it is possible to identify certain elements of the Bologna
Process which have been fully implemented in all institutions of higher education nationwide. This
kind of implementation process, however, requires quite a lot of effort and is not always approached
without criticism. A variety of training courses and seminars, lectures and sessions facilitate exploring
the concept, methodology and technique behind the specified objectives as well as implementing
solutions best suited for Poland. Jan Długosz University of Częstochowa has been systematically
putting into practice all the activities arising from implementation of the objectives laid down in the
Declaration, which facilitate the idea of students’ mobility, access to and valorisation of university
courses and scientific research carried out abroad as well as promoting correlation between education
and employability and social needs. This article embarks on presenting a number of aspects of the
activities mentioned herein.
 
Date 2017-03-01T13:35:20Z
2017-03-01T13:35:20Z
2012
 
Type Article
 
Identifier Марія Кроліца Особливості впровадження елементів Болонського процесу у вищу освіту Польщі / Кроліца Марія // Філософія освіти: наук. часопис. – 2012. – № 1-2 / Iн-т вищої освіти АПН України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова, Укр. академія політ. наук. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – С. 306-319
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12796
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова