Запис Детальніше

Краса жінки в життєвому та освітньому просторі: підходи метаантропології і андрогін-аналізу

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Краса жінки в життєвому та освітньому просторі: підходи метаантропології і андрогін-аналізу
 
Creator Крилова, Світлана
Хамітов, Назіп
 
Subject краса
освіта
стать
красота
образование
пол
beauty
education
sex
111.32; 130.123.4
 
Description На основі сучасного напряму філософії статі та гендеру — андрогін-аналізу, — методу дослідження і глибинної корекції особистості та відносин
чоловіка і жінки, — вивчаються гендерні виміри краси та іх вплив на освітній процес.
Робиться акцент на красі як фундаментальній цінності життєвого
світу жінки. Андрогін-аналіз досліджує і зовнішню, і внутрішню красу жінки — красу світогляду, вчинків та відносин.
В андрогін-аналізі, який світоглядно укорінений в метаантропології як
теорії буденного, граничного та метаграничного буття людини, виділяються три основні стратегії взаємодії екзистенціальної чоловічості та
жiночостi у внутрішньому світі особистості і у відносинах між особистостями: «екзистенціальний сексизм», «екзистенціальний гермафродитизм»
та «екзистенціальний андрогінізм». Ці стратегії корелюють із запропонованими в метаантропології трьома фундаментальними вимірами людського буття.
Андрогінізм осмислюється як гармонія духовності та душевності у внутрішньому світі особистості та у взаємодії з іншими особистостями і визначається як найбільш виразний корелят внутрішньої краси у її гендерних
виявах, а тому й фактор актуалізації освітнього процесу.
На основе современного направления философии пола и гендера — андрогин-анализа —
метода исследования и глубинной коррекции личности и отношений мужчины и женщины, — изучаются гендерные измерения красоты и их влияние на образовательный процесс.
Делается акцент на красоте как фундаментальной ценности жизненного мира женщины. Андрогин-анализ исследует и внешнюю, и внутреннюю красоту женщины — красоту
мировоззрения, поступков и отношений.
В андрогин-анализе, мировоззренчески укорененном в метаантропологии как теории обыденного, предельного и запредельного бытия человека, выделяются три основные стратегии взаимодействия экзистенциальной мужественности и женственности во
внутреннем мире личности и в отношениях между личностями: «экзистенциальный сексизм», «экзистенциальный гермафродитизм» и «экзистенциальный андрогинизм». Эти
стратегии коррелируют с предложенными в метаантропологии тремя фундаментальными
измерениями человеческого бытия.
Андрогинизм осмысливается как гармония духовности и душевности во внутреннем
мире личности и во взаимодействии с другими личностями и определяется как наиболее
выразительный коррелят внутренней красоты в ее гендерных проявлениях, а потому и
фактор актуализации образовательного процесса.
Based on the contemporary trend of philosophy of sex and gender — androgyny-analysis,
which is the method of investigation and deep correction of personality and relationships
between man and woman, gender dimensions of beauty and their impact on the educational
process are studied.
The authors emphasize on beauty as a fundamental value of woman’s life-world. Androgynyanalysis
investigates the external and the internal beauty of a woman — the beauty of world
view, the beauty of acts and the beauty of relationships
In androgyny-analysis which is ideologically rooted in meta-anthropology as theory of
ordinary, ultimate and transcendent of human being, authors underline three basic strategies of
interaction of existential masculinity and femininity in the inner world of the personality and
in relationships between personalities: «existential sexism», «existential hermaphroditism» and
the «existential androgynism». These strategies correlate with three fundamental dimensions of
human existence, which are proposed in metaanthropology.
Androgynism comprehends as harmony of spiritual and soulfulness in the inner world
of personality and in interaction with other personalities and defines as the most expressive
correlate of internal beauty in its gender manifestations, and therefore a factor of actualization
the educational process.
 
Date 2017-03-13T12:21:28Z
2017-03-13T12:21:28Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Світлана Крилова Краса жінки в життєвому та освітньому просторі: підходи метаантропології і андрогін-аналізу / Крилова Світлана, Хамітов Назіп// Філософія освіти. Philosophy of Education: науковий журнал. – 2013. № 1 (12) // Ін-т вищої освіти НАПН України, Нац. пед. ун-т імені М.П.Драгоманова, 2013. – C. 279-296
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12939
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова