Запис Детальніше

Дослідження психомоторних здібностей студентів на різних рівнях побудови рухів виділених М. О. Бернштейном

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Дослідження психомоторних здібностей студентів на різних рівнях побудови рухів виділених М. О. Бернштейном
 
Creator Жиляк, Н. В.
 
Subject психомоторні здібності
рівні побудови рухів
психомоторні можливості студентів
психомоторные способности
уровни построения движений
психомоторные возможности студентов
psychomotor ability
level building movements
psychomotor abilities of students
159.922.76-056
 
Description У статті розглядається проблема
комплексного визначення психомоторних здібностей студентів. Запропоновано
систематизувати психомоторні здібності суб’єкта відповідно до рівнів побудови рухів виділених
М.О. Бернштейном. Апробована система тестів, що репрезентує психомоторні можливості студентів на різних рівнях побудови рухів: координаційні можливості психомоторики студентів
щодо виконання смислових завдань дій, для яких провідним є рівень палеокінетичних регуляцій
А (досліджувались за допомогою тесту «фламінго» на статичну рівновагу та час утримання
рівноваги стоячи на одній нозі на підлозі); виконання смислових завдань дій, для яких провідним
є рівень співдружніх рухів і стандартних штампів В (точність відтворення ходьби на 5 та на 7
метрів); виконання смислових завдань дій, для яких провідним є рівень просторового поля С
(за показниками точності потрійного стрибка з місця на орієнтир); виконання смислових
завдань, для яких провідним є рівень предметних дій та смислових ланцюгів D (досліджувались
за допомогою маніпуляційного тесту «монтаж-демонтаж»); координаційні можливості студентів
щодо виконання смислових завдань, для яких провідним є найвищий кортикальний рівень Е
(тест на перебудову психомоторного стереотипу письма). Показано, що для вивчення
закономірностей об’єктивації смислових завдань в рухах суб’єкта психомоторної активності
доцільно застосовувати діяльнісний підхід. Пропонується досліджувати багатомірність
смислових завдань моторних дій із залученням системи понять, які розкривають різні аспекти
образного відображення: образ-мета, концептуальна модель, оперативний образ. Доведено, що
психомоторні здібності доцільно вивчати комплексно, на всіх рівнях побудови рухів.
В статье рассматривается
проблема комплексного определения психомоторных способностей студентов. Предложено
систематизировать психомоторные способности субъекта в соответствии с уровнями
построения движений выделенных Н. А. Бернштейном. Апробирована система тестов, которая
представляет психомоторные возможности студентов на разных уровнях построения движений:
координационные возможности психомоторики студентов по выполнению смысловых задач
действий, для которых ведущим является уровень палеокинетических регуляций А (исследовались с помощью теста «фламинго» на статическую равновесие и время удержания
равновесия стоя на одной ноге на полу); выполнения смысловых задач действий, для которых
ведущим является уровень дружественных движений и стандартных штампов В (точность
воспроизведения ходьбы на 5 и на 7 метров); выполнения смысловых задач действий, для
которых ведущим является уровень пространственного поля С (по показателям точности
тройного прыжка с места на ориентир); выполнения смысловых задач, для которых ведущим
является уровень предметных действий и смысловых цепей D (исследовались с помощью
манипуляционного теста «монтаж-демонтаж»); координационные возможности студентов по
выполнению смысловых задач, для которых ведущим является высокий кортикальный уровень
Е (тест на перестройку психомоторного стереотипа письма). Показано, что для изучения
закономерностей объективации смысловых задач в движениях субъекта психомоторной
активности целесообразно применять деятельностный подход. Предлагается исследовать
многомерность смысловых задач моторных действий с привлечением системы понятий,
раскрывающих различные аспекты образного отображения: образ-цель, концептуальная
модель, оперативный образ. Доказано, что психомоторные способности целесообразно изучать
комплексно, на всех уровнях построения движений.
A psychomotor ability to systematize the subject according to the levels of
building movements dedicated MO Bernstein. Tested system of tests, representing the psychomotor
abilities of students at different levels of building movements, psychomotor coordination capabilities of
students to fulfill the tasks of semantic actions, which are the leading level of regulations A
(investigated with the test «Flamingo» for static equilibrium and balance while standing on
maintenance one foot on the floor); perform semantic tasks actions which lead level is friendly
movements and the standard stamp (fidelity and walk for 5 to 7 meters); perform semantic tasks
actions which are leading the field level space C (performance accuracy triple jump from place to
benchmark); perform semantic tasks for which is leading level substantive action and semantic chain
D (studied by means of manipulation test «assembly –disassembly»); coordination abilities of students
to implement semantic tasks for which the highest is the leading cortical level E (psychomotor test for
restructuring stereotype of writing). It is shown that the study of patterns of objectification semantic
problems in the movements of the subject psychomotor activity appropriate to apply the activity
approach. It is proposed to explore the multidimensionality of semantic tasks involving motor actions
system concepts that reveal different aspects of image display, image-meta, conceptual model,
operative image. It is proved that psychomotor ability advisable to study comprehensively, at all levels
of building movements.
 
Date 2017-04-03T10:03:34Z
2017-04-03T10:03:34Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Жиляк, Н. В. Дослідження психомоторних здібностей студентів на різних рівнях побудови рухів виділених М. О. Бернштейном / Н. В. Жиляк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 12 : Психологічні науки, Вип. 3 (48). - С. 55-61
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13126
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова