Дослідження психологічних труднощів прийомних сімей
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Дослідження психологічних труднощів прийомних сімей
|
|
Creator |
Кашпур, Ю. М.
Ярош, С. В. |
|
Subject |
психологічні труднощі
фостерна/приомна сім'я психологические трудности фостерная/преемная семья psychological problems foster/adoptive family 159.9:316.356.4-058.885 |
|
Description |
В статті доведено, що актуальною у системі захисту прав та інтересів дитини є потреба фахівців в отриманні конкретних методичних рекомендацій щодо специфіки супроводу та консультування членів різних типів прийомних сімей на різних етапах їх функціонування. Акцентується увага на обумовленості психологічних труднощів різними етапами життєвого циклу прийомних сімей (дитячих будинків сімейного типу (ДБСТ), прийомних сім'ях (ПС), опікунства). Їх психологічні труднощі презентовано в трьох групах: психологічні труднощі, пов’язані з етапом підготовки кандидатів у опікуни чи батьки-вихователі та підбором дітей (неконструктивні мотиви батьків-вихователів щодо створення фостерної сім’ї; особиста неготовність кандидатів у батьки; соціально-психологічна несумісність членів сім’ї – батьків- вихователів з прийомними малолітніми); психологічні труднощі, пов’язані з етапом влаштування та адаптації дітей (психологічна неготовність дитини до влаштування у нову сім’ю; неузгодженість психологічних зон комфорту дітей та батьків; девіантність поведінкових паттернів прийомних дітей); психологічні труднощі, пов’язані з перебуванням та виведенням дітей з сімейної форми (сексуалізована поведінка дітей; прояви психотравм у дітей; відсутність у дітей пізнавальної та навчальної мотивації; відсутність ефективних засобів виведення дітей з фостерної сім’ї; емоційне вигорання батьків-вихователів). Автори теоретико- експериментального дослідження застосували не прямі діагностичні процедури, а саме метод експертних оцінок, де в якості експертів було обрано психологів, тренерів з підготовки кандидатів в опікуни та працівники соціальних служб. В статье доказано, что актуальной в системе защиты прав и интересов ребенка есть потребность специалистов в получении конкретных методических рекомендаций по специфике сопровождения и консультирования членов различных типов приемных семей на разных этапах их функционирования. Акцентируется внимание на обусловленности психологических трудностей различными этапами жизненного цикла приемных семей (детских домов семейного типа (ДДСТ), приемных семьях (ПС), опекунства). Их психологические трудности представлены в трех группах: психологические трудности, связанные с этапом подготовки кандидатов в опекуны или родители-воспитатели и подбором детей (неконструктивные мотивы родителей- воспитателей по созданию фостерной семьи; личная неготовность кандидатов в родители; социально-психологическая несовместимость членов семьи – родителей-воспитателей с приемными малолетними) психологические трудности, связанные с этапом устройства и адаптации детей (психологическая неготовность ребенка к устройству в новую семью; несогласованность психологических зон комфорта детей и родителей; девиантность поведенческих паттернов приемных детей); психологические трудности, связанные с пребыванием и выводом детей из семейной формы (сексуализированное поведение детей; проявления психотравм у детей, отсутствие у детей познавательной и учебной мотивации, отсутствие эффективных средств выведения детей из фостерной семьи; эмоциональное выгорание родителей-воспитателей). Авторы теоретико-экспериментального исследования применили непрямые диагностические процедуры, а именно метод экспертных оценок, где в качестве экспертов были выбраны психологи, тренеры по подготовке кандидатов в опекуны и работники социальных служб. It is proved in the system of protection of rights and interests of the children that the current has a need for specialists in the preparation of specific guidelines on the specifics of the support and advice of members of different types of foster families at different stages of their functioning. The attention is focused on the conditionality of psychological difficulties the different stages of the life cycle of foster families (children's homes of family type, foster care, guardianship). Their psychological difficulties are presented in three groups: the psychological difficulties on the stage of preparation of candidates for guardians or foster parents, and the selection of children (non-constructive motives foster parents to establish a foster family; personal unwillingness of candidates to the parents, the socio-psychological incompatibility of family members - parents - upbringer to foster child) psychological problems in the stage devices and adaptation of children (psychological unpreparedness of the child to a device in a new family, the inconsistency of psychological comfort zone of children and parents; deviant behavioral patterns adopted children); psychological difficulties in the presence and withdrawal of children from the familial form (sexualised behavior in children; psychological trauma manifestations in children, the lack of children's cognitive and learning motivation, lack of effective means of removing the children from foster families, emotional burnout foster parents). The authors of theoretical and experimental studies have used nondirect diagnostic procedures, namely a method of expert estimations, where the experts were selected by psychologists, trainers prepare the candidates for guardians and social workers. |
|
Date |
2017-04-03T10:45:44Z
2017-04-03T10:45:44Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Кашпур Ю. М. Дослідження психологічних труднощів прийомних сімей / Ю. М. Кашпур, С. В. Ярош // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 3(48). – C.115-123
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13137 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|