Динаміка мотивів користування Інтернетом у підлітковому віці
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Динаміка мотивів користування Інтернетом у підлітковому віці
|
|
Creator |
Зінченко, О. В.
|
|
Subject |
підлітковий вік
мотиви інтернет-діяльність подростковый возраст мотивы интернет-деятельность adolescence motives internet activity 159. 992. 6 + 316. 772. 5 |
|
Description |
У статті розглядається проблема мотивації користування Інтернетом у підлітковому віці. Здійснено теоретичний огляд класифікацій спонукань мережевій діяльності у контексті особливостей психічного розвитку дитини. Представлені результати емпіричного дослідження, проведеного у віковому інтервалі 13-15 років. За допомогою методу факторного аналізу виокремлено основні групи мотивів інтернет-діяльності у кожному віковому проміжку та проаналізовано їх змістовне наповнення. Встановлено динаміку кожної досліджуваної мотиваційної тенденції та зміну їх значущості для особистості підліткового віку. Представлено методику вивчення змісту мотивів користування Інтернетом, яку було модифіковано для підліткового віку. Проаналізовано мотивацію мережевої комунікації у особистій і навчальній сфері. Особливу увагу звернено на мотив зменшення самотності та його зв’язок з іншими компонентами віртуальної активності. З’ясовано основні характеристики динаміки розважальних спонук в інтервалі 13 – 15 років. Встановлено показники навчально-пізнавальної та інструментальної мотивації, що проявлялася у пошуку інформації та виконанні певної діяльності. Виявлено зміни ігрового компонента у загальній структурі мережевої активності протягом підліткового віку. Проаналізовано характер прояву специфічних для віртуального світу спонук (інформаційно-технологічної заглибленості) та висловлено припущення щодо їх впливу на поведінку підлітка. З’ясовано місце творчості у мережевій діяльності. Зроблено висновки про трансформації мотивів користування Інтернетом у підлітковому віці. Встановлено перспективи подальших наукових досліджень проблематики у напрямі з’ясування гендерних показників користування Інтернетом. В статье рассматривается проблема мотивации пользования Интернетом в подростковом возрасте. Осуществлен теоретический обзор классификаций побуждений сетевой деятельности в контексте особенностей психического развития ребенка. Представлены результаты эмпирического исследования, проведенного в возрастном интервале 13-15 лет. С помощью метода факторного анализа выделены основные группы мотивов интернет-деятельности в каждом возрастном промежутке и проанализировано их содержательное наполнение. Установлена динамика каждой исследуемой мотивационной тенденции в течение подросткового возраста. Представлена методика изучения содержания мотивов пользования Интернетом, которая была модифицировано для подросткового возраста. Проанализирована мотивация сетевой коммуникации в личной и учебной сфере. Особое внимание обращено на мотив уменьшения одиночества и его связь с другими компонентами виртуальной активности. Выяснены основные характеристики динамики развлекательных побуждений в интервале 13 – 15 лет. Установлены показатели учебно- познавательной и инструментальной мотивации, что проявлялась в поиске информации и и разных видах деятельности. Выявлены изменения игрового компонента в общей структуре сетевой активности подросткового возраста. Проанализирован характер проявления специфических для виртуального мира побуждений (информационно-технологической погруженности) и высказано предположение относительно их влияния на поведение подростка. Выяснено место творчества в сетевой деятельности. Сделаны выводы о трансформации мотивов пользования Интернетом в подростковом возрасте. Установлено перспективы дальнейших научных исследований проблематики в направлении выяснения гендерных показателей пользования Интернетом. The problem of motivation of using Internet in adolescence is considered in the article. Theoretical review of network activity incentives classifications in the context of adolescent mental characteristics is done. The results of empirical research conducted in the age range 13-15 years are represented. The main motives of online activity at each age interval are distinguished and their semantic content is analyzed by means of factor analysis. Dynamics of each studied motivational tendency during adolescence is established. Method of studying content of motives using the Internet is presented, which has been modified to adolescence. Motivation of network communication in personal and educational sphere is analyzed. Particular attention is paid to the motive of reducing loneliness and its relationship with other components of the virtual activity. The main characteristics of the dynamics of entertaining incentives in the range 13 - 15 years are found. Indexes of educational, cognitive and instrumental motivation are found, that were manifesting in finding information and making certain activities. The changes of the playing component in the total structure of network activity during adolescence are detected. The nature of the manifestation of specific incentives (informationallytechnologic immersion) for the virtual world is analysed and suggested assumption of their influence on the behavior of adolescents. The place of creativity in the network is find out. The conclusions about the transformation of the motives of using the Internet in adolescence are done. |
|
Date |
2017-04-03T10:49:36Z
2017-04-03T10:49:36Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Зінченко О. В. Динаміка мотивів користування Інтернетом у підлітковому віці / О. В. Зінченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 3(48). – C. 194-203
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13142 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|