Women, Education and Employment in Saudi Arabia: an Example of Multiple Modernities
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Women, Education and Employment in Saudi Arabia: an Example of Multiple Modernities
|
|
Creator |
Fadaak, Talha
Roberts, Ken |
|
Subject |
освіта
трудова зайнятість стать пізній розвиток модернізація Саудівська Аравія образование трудовая занятость пол позднее развитие модернизация Саудовская Аравия education employment gender late development modernisation Saudi Arabia 316.334.22:316.346.2-055.2 + 37.03 |
|
Description |
This paper uses official statistics and previous research by Saudi scholars, but mainly our own evidence from 23 interviews during 2015 and 2016 with 25-35 year old males and females, to explain why modernisation is Saudi Arabia, which includes the diversification of its economy and a huge expansion in higher education for males and females, is unlikely to lead to a higher proportion of women in the workforce. This is because the total number of jobs in the country is unlikely to increase, and opportunities for women are likely to remain limited not only by employers’ hiring preferences and practices, but also by the limited range of jobs that young women and their families consider acceptable. Thus rather than following the same modernising path as Western societies, Saudi Arabia will add to the examples of multiple modernities. У даній роботі використовується офіційна статистика і попередні дослідження саудівських вчених, але в основному вона базується на даних, отриманих у результаті проведених авторами 23-х інтерв’ю протягом 2015 і 2016 років серед 25-35-річних чоловіків і жінок з метою розуміння модернізації в Саудівській Аравії, що включає в себе диверсифікацію економіки і активне поширення вищої освіти для чоловіків і жінок і яка є малообіцяючою для збільшення частки жінок у складі робочої сили. Цього можна очікувати, тому що загальна кількість робочих місць в країні навряд чи збільшиться, і можливості для жінок, швидше за все, залишуться обмеженими не тільки перевагами і практиками роботодавців під час найому, а й обмеженим діапазоном робочих місць, які молоді жінки і їх сім’ї вважають прийнятними. Таким чином, замість того, щоб слідувати тим же модернізаційним шляхом, що і західні суспільства, Саудівська Аравія радше стане ще одним прикладом багатоликої сучасності. В данной работе используется официальная статистика и предыдущие исследования саудовских ученых, но в основном она базируется на данных, полученных в результате проведенных авторами 23-х интервью в течение 2015 и 2016 годов среди 25-35-летних мужчин и женщин с целью понимания модернизации в Саудовской Аравии, включающей в себя диверсификацию экономики и широкое распространение высшего образования для мужчин и женщин и малообещающей увеличение доли женщин в составе рабочей силы. Этого можно ожидать, потому что общее количество рабочих мест в стране вряд ли увеличится, и возможности для женщин, скорее всего, останутся ограниченными не только предпочтениями и практиками работодателей при найме, но и диапазоном рабочих мест, которые молодые женщины и их семьи считают приемлемыми. Таким образом, вместо того, чтобы следовать тем же модернизационным путем, что и западные общества, Саудовская Аравия скорее станет еще одним примером многоликой современности. |
|
Date |
2017-04-03T11:00:35Z
2017-04-03T11:00:35Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Fadaak T. Women, Education and Employment in Saudi Arabia: an Example of Multiple Modernities / Talha Fadaak, Ken Roberts // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 1 (18) – C. 72-93.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13147 |
|
Language |
en
|
|
Publisher |
Інститут вищої освіти НАПН України
|
|