Запис Детальніше

Modern prospects in development of vocational education in Ukraine

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Modern prospects in development of vocational education in Ukraine
Сучасні перспективи розвитку професійно-педагогічної освіти в Україні
 
Creator Tytova, Nataliya
 
Subject vocational education
vocational teachers training
higher education
професійно-педагогічна освіта
педагог професійного навчання
вища освіта
378:011.3 – 051:377
 
Description The article analyzes the ways of development of modern vocational education in light of the concept «New Ukrainian School». The author addresses the problem of training future vocational teachers training in information technology development of society. Grounded the diversification of psychological and pedagogical learning of vocational teachers training in order to extend the range of interaction in the system «teacher-student». Represented key categories that determine teaching the future vocational teachers in education reform, which includes the introduction of new mechanisms for training and education, rules of communication and orientation in information educational space, diagnostic procedures, student’s achievements, culture in management and cooperation. In this research, the future vocational teachers training are presented in the ways of lifelong education, critical thinking (it includes the ability to engage in reflective and independent thinking), setting goals, working in a team, skills to communicate in a multicultural environment.
Проаналізовано шляхи розвитку сучасної професійно-педагогічної освіти у світлі концепції «Нова українська школа». Розглянуто проблеми підготовки майбутніх педагогів професійного навчання в умовах інформаційно-технологічного розвитку суспільства. Обґрунтовано диверсифікацію психолого-педагогічної підготовки педагогів професійного навчання з метою забезпечення розширення діапазону взаємодії у системі «педагог-учень». Представлено ключові категорії, що визначають місце майбутнього педагога професійного навчання у реформі освіти, яка передбачає запровадження нових механізмів навчання і виховання, правил комунікації та орієнтації в інформаційному освітньому просторі, процедур
діагностики навчальних досягнень учнів, нову культуру управління й співпраці.
 
Date 2017-05-03T07:19:32Z
2017-05-03T07:19:32Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Tytova Nataliya. Modern prospects in development of vocational education in Ukraine / Nataliya Tytova // Intellectual Archive. – 2017. – Volume 6. – No. 2 (March/April). – Toronto : Shiny Word Corp., Canada. – PP. 120-125.
1929-4700
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13756
 
Language uk
 
Relation Педагогіка;
 
Publisher Toronto : Shiny Word Corp., Canada