Запис Детальніше

Комунікабельність майбутніх фахівців соціальної сфери, що працюватимуть з девіантами

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Комунікабельність майбутніх фахівців соціальної сфери, що працюватимуть з девіантами
 
Creator Дьоміна, Ганна Анатоліївна
 
Subject працівник соціальної сфери
спілкування
професійні якості
комунікативні здібності
структура комунікативних здібностей
змістова характеристика рівня комунікативних умінь
комунікабельність
social worker
communication
professional skills
communication skills
structure of communication skills
substantial characteristic of a level of communication skills
sociability
работник социальной сферы
общение
профессиональные качества
коммуникативные способности
структура коммуникативных способностей
содержательная характеристика уровня коммуникативных умений
коммуникабельность
159.99:304
 
Description 1. Бодалев А.А. Личность и общение / А.А. Бодалев – М.: Пед-ка, 1983. – 272 с.
2. Вітюк Н.Р. Психологічні особливості формування комунікативних здібностей у майбутніх вчителів: автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Н.Р. Вітюк – Рівне, 2002. – 20 с.
3. Кидрон А.А. Коммуникативная способность и её совершенствование: автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.05 “Социальная психология” / А.А. Кидрон – Ленинград, 1981. – 19 с.
4. Коломинский Я.Л. Психология общения / Коломинский Я.Л. - М.: Знание, 1974. – 96 с.
5. Леонтьев А.А. Психология общения / Леонтьев А.А. – Тарту: Изд-во Тарт. ун-та, 1974. – 220 с.
6. Максименко С.Д. Общая психология / Максименко С.Д. – М.: “Рефл-бук”, 1999. – 528 с.
7. Немов Р.С. Психология: в 3 кн. / Р.С. Немов – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – Кн. 1: Общие основы психологии. – 2003. – 688 с.
8. Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наукових праць Т.VІІ, вип.4./за ред. С.Д. Максименка.– Київ: Інституту психології імені Г.С. Костюка АПН України, 2005. – С. 102-110.
9. Шевців З.М. Основи соціально-педагогічної діяльності / Шевців З.М. – К: Центр учбової літ-ри, 2012. – 248 с.
У статті розкриваються суть терміну “комунікативні здібності”, структура комунікативних здібностей та рівнева характеристика особливості комунікабельності студентів майбутніх фахівців соціальної сфери, що працюватимуть з девіантами.
За допомогою методики багатофакторного дослідження особистості Р. Кеттелла ми визначили, що у незначної кількості студентів І курсу Інституту соціальної роботи та управління НПУ імені М.П. Драгоманова є високий рівень комунікабельності, найбільш поширеним є середній і низький рівень комунікабельності (як серед юнаків, так і серед дівчат).
The article describes the concept of
«communication skills», a structure of communication skills and multi-level
characteristic of communication skills of students - future specialists of social
sphere, who will work with deviants. The structure of the communicative abilities
includes certain skills and specific personality traits that positively influence on
interaction process: capacities to listen and understand others, to transfer and
receive information, to perceive and evaluate a communicational situation, to
predict its development, to express themselves; a gift to use feedback to
respond; persuasion, tact, discipline, attentiveness, courtesy, empathy,
sociability, creativity; a gift to be demanding not only to others but also to
him/herself. We have identified and characterized 3 levels of students’
sociability: high, medium and low.
Using R. Cattell’s Personality Factor Questionnaire, we determined that a
small number of students of the first academic year of the Institute of Social
Work and Management of Dragomanov NPU have a high level of
communicative skills, a medium level and a low level of communication skills are
the most common (for both male and female).
Therefore, students with an average level of communicative abilities are able
to form their thoughts clearly, but they lack of concision. They can select a
proper style of communication. Although, they do not always provide emotional
reactions to their partners, but they can quickly react to change their behavior. In
addition, students try to take into account emotional states of their interlocutors
but cannot overcome without difficulties psychological barriers during
communication.
В
статье раскрываются понятие «коммуникативные способности»,
структура коммуникативных способностей и уровневая
характеристика особенностей коммуникабельности студентов
будущих специалистов социальной сферы, которые будут работать с
девиантами. С помощью методики многофакторного исследования
личности Р. Кеттелла мы определили, что у небольшого числа
студентов I курса Института социальной работы и управления НПУ
имени М.П. Драгоманова обнаруживается высокий уровень
коммуникабельности, наиболее распространенным является средний и
низкий уровень коммуникабельности (как среди юношей, так и среди
девушек).
 
Date 2017-04-05T09:15:25Z
2017-04-05T09:15:25Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Дьоміна Г. А. Комунікабельність майбутніх фахівців соціальної сфери, що працюватимуть з девіантами / Г. А. Дьоміна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – 2015. – Том. ХІ.: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. – Випуск 13. – С. 52-59
2072-4772
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13192
 
Language uk
 
Relation Психологія особистості. Психологічна допомога особистості;
 
Publisher Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова