Запис Детальніше

Теоретичні підходи до визначення структури готовності вчителів до розвитку академічної обдарованості старшокласників

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретичні підходи до визначення структури готовності вчителів до розвитку академічної обдарованості старшокласників
 
Creator Ващук, О. В.
 
Subject готовність
підготовка
підготовка вчителя-предметника
когнітивний компонент
процесуально- діяльнісний компонент
аксіологічний компонент
мотиваційний компонент
особистісний компонент
готовность
подготовка
подготовка учителя-предметника
когнитивный компонент
процессуально- деятельностный компонент
аксиологический компонент
мотивационный компонент
личностный компонент
readiness
preparation
preparation of a subject teacher
the cognitive component
process activity component
axiological component
a motivational component
personal component
378+37.012
 
Description У статті проводиться визначення понять «готовність» та «підготовка», проведено огляд основних
теоретичних підходів до визначення структури готовності вчителя до розвитку обдарованості
старшокласників. На основі проведеного аналізу, сформулювало власне розуміння готовності вчителя
природничих дисциплін до розвитку академічної обдарованості старшокласників. Вказується, що
обґрунтування змісту і структури підготовки вчителя-предметника до роботи з обдарованим дітьми
передбачає визначення сукупності знань і умінь, якими слід володіти педагогу для ефективного здійснення
дидактичної взаємодії на творчому рівні. Оговорюється, що готовність вчителя до розвитку академічної
обдарованості включає когнітивний компонент підготовки (професійні знання, а саме психологічні,
педагогічні, фахові, методичні, науково-дослідницькі і загальноосвітні); процесуально-діяльнісний компонент
(інтегрує гностичні, проектувальні, конструктивні, організаторські та комунікативні вміння), аксіологічний
компонент (ґрунтується на розуміння цінності педагогічної професії і важливості розвитку обдарувань кожної
особистості), мотиваційний компонент (наявність стійких мотивів, професійних установок, внутрішньої
потреби, інтересів до роботи з академічно обдарованими учнями); особистісний компонент (комунікативні
якості, якості характеру, інтелектуальні якості, освіченість, психофізіологічну компетентність, готовність
до саморозвитку).
В статье определены понятия «готовность» и «подготовка», проведен обзор основных
теоретических подходов к определению структуры готовности учителя к развитию одаренности
старшеклассников. На основе проведенного анализа, сформулировало авторское понимание готовности
учителя естественных дисциплин к развитию академической одаренности старшеклассников. Указывается,
что обоснование содержания и структуры подготовки учителя-предметника к работе с одаренным детьми
предусматривает определение совокупности знаний и умений, которыми нужно обладать педагогу для
эффективного осуществления дидактической взаимодействия на творческом уровне. Оговаривается, что
готовность учителя к развитию академической одаренности включает когнитивный компонент подготовки
(профессиональные знания, а именно психологические, педагогические, профессиональные, методические,
научно-исследовательские и общеобразовательные) процессуально-деятельностный компонент
(интегрирует гностические, проектировочные, конструктивные, организаторские и коммуникативные
умения), аксиологический компонент (основан на понимание ценности педагогической профессии и важность
развития дарований каждой личности), мотивационный компонент (наличие устойчивых мотивов,
профессиональных установок, внутренней потребности, интересов к работе с академически одаренными
учениками) личностный компонент (коммуникативные качества, качества характера, интеллектуальные
качества, образованность, психофизиологическую компетентность, готовность к саморазвитию).
The definitions of «readiness» and «training» is given in the article, the review of the main theoretical
approaches to determination of the structure of preparedness of teacher to the development of gifted senior pupils is
done. Personal understanding of the preparedness of natural sciences teacher to the development of academic
giftedness of seniors was formulated on the basis of the analysis done. It is specified that the justification for the content
and structure of subject teachers for work with gifted children involves identification of knowledge and skills necessary
for teachers for the effective implementation of didactic interaction on the creative level. It is also mentioned that the
preparedness of teacher for the development of academic giftedness includes cognitive component of training
(professional knowledge, namely psychological, pedagogical, professional, teaching, research and general), procedural
and activity component (integrating gnostic, design, structural, organizational and communication skills ) axiological
component (based on an appreciation of the teaching profession and the importance of development of talents of each
individual), a motivational component (presence of persistent motivation, professional skills, domestic needs and
interests for the work with academically gifted pupils); personal component (communication skills, traits of character,
intellectual qualities, education, psycho-physiological competence, willingness to self-development).
 
Date 2017-04-20T09:21:54Z
2017-04-20T09:21:54Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Ващук О. В. Теоретичні підходи до визначення структури готовності вчителів до розвитку академічної обдарованості старшокласників / О. В. Ващук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16: Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики : Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип 19 (29). - С. 176-180
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13563
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова