Запис Детальніше

Особливості реалізації системно-інтегративного підходу в методичній підготовці майбутніх учителів музики

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особливості реалізації системно-інтегративного підходу в методичній підготовці майбутніх учителів музики
 
Creator Бодрова, Тетяна Олександрівна
 
Subject педагогічна система
педагогічна освіта
методична підготовка майбутніх учителів музики
системно-інтегративний підхід
принципи методичної підготовки
методична компетентність
educational system
pedagogical education
methodical training of future teachers
systematic and integrated approach
principles of methodical training
methodical competence
378.091.313-051:78
 
Description У статі розглянуто розглянуто найбільш вагомі чинники оновлення методичної підготовки майбутніх учителів музики, що пов'язані з реалізацією системно-інтегративного підходу до змістового наповнення та операціонального забезпечення педагогічної взаємодії суб'єктів навчального процесу. автором здійснено аналіз структурної та функціональної інтегративних ліній досліджуваної підготовки, засвідчено актуальність таких видів інтеграції як міжпредметні зв'язки, блочне викладання предметів, застосування елементів концентричної структури навчання. У контексті системно-інтегративного підходу визначено особливості формування методичної компетентності майбутніх фахівців мистецької освіти.
ing of future teachers related to the implementation of systematic and integrated
approach to the semantic content and the operational provision of educational
interaction of the learning process. The author analyzes the structural and functional
lines of the training, the relevance of such species of integration as interdisciplinary connections, block teaching, using of elements concentric structure learning are
defined.
In this paper the characteristics of the concept of "educational system" as a
multifunctional integral formation, the characteristics of which are the inheritance,
relationship, complementarity, diversity of content is given. In turn, methodical
training of future teachers representes the dynamic of the educational system, a multilevel
structure consisting of integrative elements (target, semantic, procedural,
effective).
In the context of systematic and integrated approach features of formation of
methodical competence of future specialists of art education are highlighted. This
phenomenon is defined by us as integrative property of the individual, characterizing
his theoretical and practical preparedness for professional activity, manifested in
personal and conscious positive attitude, strong presence of deep methodological
knowledge and skills to address methodological problems.
To implement systematic and integrated approach as a methodological
dominant tool of methodological training of future music teachers it is necessary to
implement a series of educational conditions.
 
Date 2017-04-27T08:43:03Z
2017-04-27T08:43:03Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Бодрова Т. Особливості реалізації системно-інтегративного підходу в методичній підготовці майбутніх учителів музики / Т. Бодрова // Естетика і етика педагогічної дії. - 2015. - Вип. 9. - С. 19-32
2226-4051
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13702
 
Language uk
 
Publisher Вид-во Полтав. нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка