Порівняння показників фізичної підготовленості майбутніх педагогів із сучасними світовими системами оцінки
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Порівняння показників фізичної підготовленості майбутніх педагогів із сучасними світовими системами оцінки
|
|
Creator |
Огнистий, А. В.
Огниста, К. М. |
|
Subject |
студент
вчитель фізична підготовленість тести фізичні якості студент учитель физическая подготовленность тесты физические качества student teacher physical preparedness tests physical qualities 796.071.4 |
|
Description |
У науковій публікації розглядається дефініція „фізична підготовленість”. Мета дослідження полягає в аналізі та порівнянні показників фізичної підготовленості майбутніх педагогів за різними системами оцінки. Виявлено, що рівень показників фізичної підготовленості студентів є надто низьким для того, щоб, ставши фахівцем, здійснювати фізичне виховання дітей на високому професійному рівні. У порівнянні з світовими системами оцінки показників фізичної підготовленості показані результати українськими студентками знаходяться в межах від нульового до середнього рівня і в більшості випадків не відповідають віковим нормам. В научной публикации рассматривается дефиниция „физическая подготовленность”. Цель исследования – заключается в анализе и сравнении показателей физической подготовленности будущих педагогов за разными системами оценки. Обнаружено, что уровень показателей физической подготовленности студентов является слишком низким для того, чтобы, став специалистом осуществлять физическое воспитание детей на высоком профессиональном уровне. В сравнении с мировыми системами оценки показателей физической подготовленности показаны результаты украинскими студентками находятся в пределах от нулевого к среднему уровню и в большинстве случаев не удовлетворяют возрастным нормам. There is such definition as „physical preparedness” in this science publication. Research aim consists in an analysis and comparison of indexes of physical preparedness of future teachers after the different systems of estimation. It is needed to state, that for a long time (from the moment of declension of obligatory control after „System of state tests and norms of estimation of population of Ukraine”) in the system of school physical education nothing have changed, it was confirmed invariability of one of important indexes of functioning of the system of physical education – level of physical preparedness, which is related with person’s health, professional competences and future of our ethnos. It was discovered that a level of indexes of physical preparedness of students is too low in order that, beginning a specialist to carry out physical education of children on high professional. In comparing to the world systems of estimation of indexes of physical preparedness results of the Ukrainian students are in limits from zero to the middle level and in most cases do not comply to the age-old norms. Ukrainian students substantially fall lag from the age-old norms of young people of Republic of China, USA, Russian federation, also after the systems of estimation of more close for us Europe countries such as Czech Folk Republic, Netherlands, England results correspond middle values. Absence of the system of state control negatively affected the state of physical preparedness of young people, and its renewal in 2017 year will become the first step to the detailed analysis and making a ways of improvement of bodily condition of population of Ukraine. |
|
Date |
2017-05-17T13:25:13Z
2017-05-17T13:25:13Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Огнистий А. В. Порівняння показників фізичної підготовленості майбутніх педагогів із сучасними світовими системами оцінки / А. В. Огнистий, К. М. Огниста // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 119-123
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14115 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|