Запис Детальніше

Практичне застосування мотивації в підвищенні ефективності фізичного виховання школярів

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Практичне застосування мотивації в підвищенні ефективності фізичного виховання школярів
 
Creator Шутько, В. В.
Письменний, О.М.
 
Subject Мотивація
змагальний метод
стимуляція
фізичне виховання
індивідуально-напружені зусилля
мотивация
соревновательный метод
стимуляция
физическое воспитание
индивидуально-напряженные усилия
motivation
competitive method
inspiration
physical education
individually intensive effort
796.01.3
 
Description У роботі зроблена спроба показати на прикладі педагогічного експерименту, проведеного на уроках фізичної
культури в 6-х класах, результативність виконання індивідуально-напружених зусиль (спеціальних вправ) в умовах
змагальної діяльності створеної за рахунок індивідуальної та групової мотивації. Наведено дані про результати
експерименту по застосуванню на уроках мотиваційно - стимулюючих умов.
В работе предпринята попытка показать на примере педагогического
эксперимента, проводимого на уроках физической культуры в 6-х классах, результативность выполнения
индивидуально-напряженных усилий (специальных упражнений) в условиях соревновательной деятельности
созданной за счет индивидуальной и групповой мотивации. Приведены данные о результатах эксперимента по
применению на уроках мотивационно-стимулирующих условий.
There is an attempt to show as an example of pedagogical experiment, in the gym classes in sixth classes,
effectiveness of extensive use of individually intensive effort (special exercises) under the conditions of competitive action
prepared by means of individual and group motivation in the work. The experiment was realised during the studying year. Every
classes were divided on groups. There included second classes in first experimental group where individual and group
motivation during the making special competitive exercises defined by laboratory research were used. The second experimental
group made the same exercises on lessons but without motivational conditions. The examining form studying according to the
general method. The individual motivation – is aspiration of every pupil to complete the exercise better than last time, to win an
equal classmate and the pupil from the competitor class, to make the individual record. The group motivation – is
correspondence of both classes, which is permanent comparison of achieved results during the doing of special exercises.
Conclusion. Competitive method prepared by means of motivational conditions for individual and group victory make special
situation where the pupils show high results in individual effort for the victory, by that inspire improving own physical abilities, health indicator and educating individual features.
 
Date 2017-05-22T12:55:02Z
2017-05-22T12:55:02Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Шутько В. В. Практичне застосування мотивації в підвищенні ефективності фізичного виховання школярів / В. В. Шутько, О. М. Письменний // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 237-239
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14169
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова