Особливості формування професійної майстерності інструкторів з різновидів фізичної підготовки у військових частинах м. Запоріжжя
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Особливості формування професійної майстерності інструкторів з різновидів фізичної підготовки у військових частинах м. Запоріжжя
|
|
Creator |
Шуба, Л. В.
|
|
Subject |
професійна майстерність
інструктори фізична підготовка профессиональное мастерство инструкторы физическая подготовка professional skills instructors general and special physical trainings 355.233.22 |
|
Description |
Розглянуто та проаналізовано сучасний стан формування професійної майстерності інструкторів з загальної та спеціальної фізичної підготовки. Теоретично обґрунтовано, розроблено та впроваджено методику спрямовану на більш якісну підготовку інструкторів. На основі отриманих даних доведена ефективність розробленої методики. Рассмотрено и проанализировано нынешнее состояние вопроса формирования профессионального мастерства инструкторов с общей и специальной физической подготовки. Теоретически обоснована, разработана и внедрена методика, направленная на более качественную подготовку инструкторов. На основе полученных данных доказана эффективность разработанной методики. Modern live conditions put high demands to the level of physical development, ability to work and functional state of instructors’ professional skills. Viewed and analyzed contemporary state of instructors’ professionalism forming from general and special physical trainings. The benefits to be derived from a good physical fitness program are many. It can reduce the number of instructors on profile and sick call, invigorate training, and enhance productivity and mental alertness. A good physical fitness program also promotes team cohesion and combat survivability. The Army’s physical fitness training program extends to all branches of the total Army. Effective instructor is critical to the success of a good physical training program. Instructors must understand and practice the new Army doctrine of physical fitness. They must be visible and active participants in physical training programs. Their example will emphasize the importance of physical fitness training and will highlight it as a key element of the unit’s training mission. Instructors must emphasize the value of physical training and clearly explain the objectives and benefits of the program. Instructors should also continually assess their units to determine which specific components of fitness they lack. Once they identify the shortcomings, they should modify their programs to correct the weaknesses. Instructors plan special training to help soldiers who need it. He regularly measure the physical fitness level of every soldier to evaluate his progress and determine the success of the unit’s program. The application of sound leadership techniques is especially important in bringing physically deficient soldiers up to standard. Adherence to certain basic exercise principles is important for developing an effective program. The principles of exercise apply to everyone at all levels of physical training, from the Olympic-caliber athlete to the weekend jogger. They also apply to fitness training for military personnel. The program will improve or maintain all the components of physical and motor fitness, progressive, missionspecific physical training for individuals and units. New methodology was theoretically grounded, exploited and infiltrated into the process of physical culture. On the basis of results was shown the effectiveness of the methodology. |
|
Date |
2017-05-29T09:57:54Z
2017-05-29T09:57:54Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Шуба Л. В. Особливості формування професійної майстерності інструкторів з різновидів фізичної підготовки у військових частинах м. Запоріжжя / Л. В. Шуба // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 233-237
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14289 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|