Запис Детальніше

Формування творчого мислення майбутнього вчителя музики в процесі інструментально-виконавської підготовки

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування творчого мислення майбутнього вчителя музики в процесі інструментально-виконавської підготовки
 
Creator Лаврентьєва, Надія Володимирівна
 
Subject творче мислення
інструментально-виконавська підготовка
методична компетентність
компонентна структура
професійний саморозвиток
творчо-методична діяльність учителя музики
творческое мышление
инструментально-исполнительская подготовка
методическая компетентность
компонентная структура
профессиональное саморазвитие
творчески-методическая деятельность учителя музыки
378.016:78(043.3)
 
Description У дисертації досліджено проблему формування творчого мислення
майбутнього вчителя музики у процесі інструментально-виконавської підготовки,
визначено сутність поняття «творче мислення майбутнього вчителя музики», що
трактуються в контексті стандартів компетентнісної освіти; виявлено й
обґрунтовано структуру творчого мислення майбутнього вчителя музики в
процесі інструментально-виконавської підготовки, представлену через ціннісну,
когнітивну, діяльнісну, креативну складові. Визначено теоретичні засади та
технологічні особливості формування творчого мислення майбутнього вчителя
музики та на їх основі розроблена та експериментально перевірена структурно-
функціональна модель творчого мислення студентів з дотриманням принципів
компетентнісно-діяльнісного підходу, забезпечення пріоритетності
інтерактивних, творчих, розвивальних технологій, методів та прийомів
організації навчальної діяльності студентів. Розроблено змістово-методичний
супровід формування творчого мислення в процесі вивчення навчальних
дисциплін інструментально-виконавського циклу, орієнтованих на сприяння
розвитку індивідуальних, особистісно-орієнтованих методик та творчих стилів
інструментально-виконавської підготовки студента. Розроблені науково-
методичні підходи до організації навчальної діяльності студентів можуть бути
адаптовані до інших мистецьких спеціалізацій.
В диссертации исследована проблема формирования творческого мышления
будущего учителя музыки в процессе инструментально-исполнительской
подготовки, определена сущность понятия «творческое мышление будущего
учителя музыки», которое изложено в контексте стандартов компетентностного
образования; выявлена и обоснована структура творческого мышления будущего
учителя музыки в процессе инструментально-исполнительской подготовки,
представленная через ценностную, когнитивную, деятельную, креативную
составляющие. Определены теоретические основы и технологические
особенности формирования творческого мышления будущего учителя музыки и
на их основе разработана и экспериментально проверена структурно-
функциональная модель творческого мышления студентов с соблюдением
принципов компетентно-деятельного подхода, обеспечение приоритетности
интерактивных, творческих, развивающих технологий, методов и приемов
организации учебной деятельности студентов. Разработано содержательно-
методическое сопровождение формирования творческого мышления в процессе
изучения учебных дисциплин инструментально-исполнительского цикла,
ориентированных на развитие индивидуальных, личностно-ориентированных
методик и творческих стилей инструментально-исполнительской подготовки
студентов. Разработанные научно-методические подходы к организации учебной
деятельности студентов могут быть адаптированы к другим художественным
специализациям.
The dissertation investigated a problem of forming the creative thinking teacher
of music in the process of instrumental-performing preparation, it is determined the
essence of the concepts "creative thinking" and "methodical competence", which are
interpreted in the context of standards of competence-based education; reveals the
structure of the creative thinking of the future music teacher in the process of the
instrumental-performance training, presented through value-motivational, cognіtive-
informative, operational-active, creative elements.
It has defined the theoretical bases and technological features of formation the
creative thinking of future teacher of music and it is formed, based on them and
experimentally tested, the structural-functional model of gradual logic of forming the
creative thinking of future music teacher adhere to principles of competence-activity
approach, giving priority to interactive, creative, educational technologies and methods
of organization of students’ educational activity. It has developed the content -
methodical support (contents, programs, methods) of forming the creative thinking in
the process of studying the specific disciplines of instrumental-performing cycle,
focused on promoting the development of individual, person-directed methods and
creative styles of the student’s instrumental-performing preparation. Developed
scientific and methodical approaches to organization of educational activity of students
can be adapted to other art specialties.
 
Date 2017-06-06T08:52:47Z
2017-06-06T08:52:47Z
2016
 
Type Other
 
Identifier Лаврентьєва Н. В. Формування творчого мислення майбутнього вчителя музики в процесі інструментально-виконавської підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. В. Лаврентьєва ; наук. кер. В. М. Лабунець ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 22 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14429
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова