Розвиток поглядів на особистість вчителя в Україні ХVІ - початку ХХ ст.
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Розвиток поглядів на особистість вчителя в Україні ХVІ - початку ХХ ст.
|
|
Creator |
Коломієць, М. Б.
|
|
Subject |
особистість вчителя
народний учитель якості вчителя личность учителя народный учитель качества учителя personality of the teacher people’s teacher teacher’s qualities 371.13 |
|
Description |
У статті розкрито становлення ідей щодо особистості вчителя в історії української педагогічної думки в ХVI – на початку ХХ століттях. Зазначено, що вперше офіційно визначені вимоги до особистості вчителя у братських школах України в XVII столітті. Подальшого розвитку ідеї «педагогічного покликання» набули в працях Г.Сковороди. У ХІХ столітті прогресивні педагоги загострюють проблему підготовки вчителів для народних шкіл (О.Духнович, М.Пирогов, П.Куліш, К.Ушинський). Зростає увага до особистісних і професійних якостей учителів (М.Корф, М.Демков, С.Миропольський, І.Огієнко). В статье раскрыто становление идей относительно личности учителя в истории украинской педагогической мысли в ХVI- начале ХХ веков. Отмечено, что впервые официально определены требования к личности учителя в братских школах Украины XIVII века. Дальнейшее развитие идеи «педагогического призвания» получили в работах Г.Сковороды. В ХІХ веке прогрессивные педагоги обостряют внимание к проблеме подготовки учителей для народных школ (А. Духнович, Н.Пирогов, П. Кулиш, К.Ушинский). Повышается внимание к личностным и профессиональным качествам учителей (Н.Корф, Н.Демков, С.Миропольский, И.Огиенко). This article summarizes the development of the ideas of the teacher’s individuality in the history of the Ukrainian pedagogical thought from ХVI to the beginning of ХХ centuries. It is mentioned that the first requirements to teacher’s personality in brotherhood schools of Ukraine were officially defined in XVII century. The ideas of «teaching vocation» have got their further development in the works of H. Skovoroda. In the XIX century, progressive educators accentuated the importance of a question of training teachers for the people’s schools (O. Dukhnovych, M. Pyrohov, P. Kulish, K. Ushynsky). The attention to the personal and professional qualities of teachers increases (M. Korf, M. Demkov, S. Myropolsky, I. Ohiyenko). |
|
Date |
2017-06-06T10:06:00Z
2017-06-06T10:06:00Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Коломієць М. Б. Розвиток поглядів на особистість вчителя в Україні ХVІ - початку ХХ ст. / М. Б. Коломієць // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість вчителя: проблеми теорії і практики: «Актуалітети філологічної освіти та науки»: збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ; [редкол. В. П. Андрущенко [та ін.]]. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - . Вип. 20 (30). (Спец. вип.). - C. 112-115
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14458 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
|
|