Особливості методики навчання рухливих ігор дітей 6-10-років із депривацією слуху
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Особливості методики навчання рухливих ігор дітей 6-10-років із депривацією слуху
|
|
Creator |
Демчук, Світлана
|
|
Subject |
рухливий
гра молодший школяр депривація слух подвижная игра младший школьник депривация слух movable game junior schoolboy deprivation rumor |
|
Description |
Розкрито особливості методики навчання рухливих ігор дітей із депривацією слуху як головного чинника їх успішної соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя. Мета дослідження: розкрити особливості методики навчання рухливих ігор дітей із депривацією слуху з метою їх соціальної адаптації та інтеграції у суспільство. У процесі адаптивного фізичного виховання (АФВ) й адаптивної рухової рекреації необхідний облік особливостей методики навчання рухливих ігор дітей із депривацією слуху, і ці особливості повинні бути враховані вчителями фізичної культури, інструкторами груп ЛФК, тренерами при організації навчального процесу, а також вихователями й педагогами при організації рухливих змін, прогулянок, спортивних свят і розваг поза навчальним процесом. Для дітей із депривацією сенсорних систем ігровий метод найбільш доцільний у процесі АФВ, адже він сприяє подоланню наслідків соціально- психічної дезадаптації, викликаних патологічними порушеннями, розладами слуху: незрілістю емоційної та вольової сфер, недостатньою самостійністю, невмінням долати труднощі й орієнтуватися у життєвих ситуаціях, встановлювати комфортні контакти з оточенням, досягати визнання та самоствердження, сприяти соціальній адаптації та інтеграції у суспільне життя. Висновки. Особливості методики навчання рухливих ігор дітей із депривацією слуху полягають в урахуванні обмежених можливостей дітей із особливими потребами зумовлених особливостями їх психофізичного розвитку. Це пов’язано з тим, що глибокі порушення або відсутність слуху зумовлює своєрідність засвоєння змісту навчального матеріалу і вимагає спеціального педагогічного керівництва цим процесом. Проте використання ігор у процесі АФВ являється важливим і невід’ємним компонентом процесу соціальної адаптації та інтеграції молодшого школяра з депривацією слуху. Раскрыты особенности методики обучения подвижным играм детей с депривацией слуха как главного фактора их успешной социальной адаптации и интеграции в общественную жизнь. Цель исследования: раскрыть особенности методики обучения подвижным играм детей с депривацией слуха с целью их социальной адаптации и интеграции в общество. В процессе адаптивного физического воспитания (АФВ) и адаптивной двигательной рекреации необходимый учет особенностей методики обучения подвижным играм детей с депривацией слуха, и эти особенности должны быть учтены учителями физической культуры, инструкторами групп ЛФК, тренерами при организации учебного процесса, а также воспитателями и педагогами при организации подвижных изменений, прогулок, спортивных праздников и развлечений вне учебного процесса. Для детей с депривацией сенсорных систем игровой метод наиболее целесообразный в процессе АФВ, ведь он содействует преодолению следствий социально-психической дезадаптации, вызванных патологическими нарушениями, разладами слуха: незрелостью эмоциональной и волевой сфер, недостаточной самостоятельностью, неумением одолевать трудности и ориентироваться в жизненных ситуациях, устанавливать комфортные контакты с окружением, достигать признание и самоутверждение, содействовать социальной адаптации и интеграции в общественную жизнь. Выводы. Особенности методики обучения подвижным играм детей с депривацией слуха состоят в учете ограниченных возможностей обусловленных особенностями психофизического развития детей с особенными потребностями. Это связано с тем, что глубокие нарушения или отсутствие слуха предопределяет своеобразность усвоения содержания учебного материала и требует специального педагогического руководства этим процессом. Однако использование игр в процессе АФВ является важным и неотъемлемым компонентом процесса социальной адаптации и интеграции младшего школьника с депривацией слуха. The features of methodology of educating to the movable games of children are exposed with deprivation of rumor as a main factor of their successful social adaptation and integration in public life. Research aim: to expose the features of methodology of educating to the movable games of children with deprivation of rumor with the purpose of their social adaptation and integration in society. In the process of adaptive P.E. (АPE) and adaptive motive recreation a necessary account of features of methodology of educating to the movable games of children is with deprivation of rumor, and these features must be taken into account by the teachers of physical culture, instructors of groups of TPC, trainers during organization of educational process, and also by educators and teachers during organization of movable changes, walks, sport holidays and entertainments out of educational process. For children with deprivation of the sensory systems playing method most expedient in the process of АPE, in fact he assists to overcoming of the consequence/pls of socially-psychical desadaptation, caused by pathological violations, discords of rumor, : by immaturity emotional and volitional spheres, by insufficient independence, lack of ability to overcome difficulties and oriented in vital situations, set comfort contacts with surroundings, to arrive at confession and self-affirmation, to assist to social adaptation and integration in public life. Conclusions. The features of methodology of educating to the movable games of children with deprivation of rumor consist of account of limit possibilities conditioned by the features of психофизического development of children with the special necessities. It is related to that deep violations or absences of rumor are predetermined by originality of mastering of maintenance of educational material and requires the special pedagogical guidance this process. However the use of games in the process of АPE is the important and inalienable component of process of social adaptation and integration of junior schoolboy with deprivation of rumor. |
|
Date |
2017-06-20T12:54:53Z
2017-06-20T12:54:53Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Демчук Світлана. Особливості методики навчання рухливих ігор дітей 6-10-років із депривацією слуху / С. Демчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт 15) ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 12 (67). - С. 46-50
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14741 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|