Запис Детальніше

Еколого-педагогічна компетентність викладача сучасного вищого навчального закладу в дослідженнях польських учених

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Еколого-педагогічна компетентність викладача сучасного вищого навчального закладу в дослідженнях польських учених
 
Creator Демешкант, Н. А.
 
Subject еколого-педагогічні компетентності викладачів
польські вчені
эколого-педагогические компетенции преподавателей
польские ученые
nvironmental and pedagogical competences of university staff
Polish scientists
378.091.12:502/504(438)
 
Description У статті розглядається проблема еколого-педагогічної компетентності викладачів. Аналіз наукових праць
польських учених дозволяє сформулювати компетенції, необхідні сучасному викладачеві для реалізації завдань екологічної
освіт. Необхідними вимогами для формування еколого-професійних компетентностей викладача є інноваційність,
здатність до самоосвіти, гнучкість в різних педагогічних ситуаціях.
В статье рассматривается проблема эколого-педагогической компетентности преподавателей. Анализ работ
польских ученых позволил сформулировать компетенции, необходимые современному преподавателю для реализации
целей экологического образован. Необходимыми требованиями для формирования эколого-профессиональных
компетентностей преподавателя являются инновационность, способность к самообразованию, гибкость в разных
педагогических ситуациях.
The article focuses on the problem of environmental and pedagogical competence of university staff. Analysis of Polish
scientists’ works has allowed to formulate competences required for modern teachers to achieve the goals of environmental
education, among which interdisciplinary and innovating training skills as wells as harmonization of different kind of work in higher
education institutions are of particular importance. The necessary requirements for this competence formation are innovativeness,
self education skills, flexibility in different pedagogical situations, and creative thinking. There are didactical and ecological-didactical
competences. Didactical competences include skills to interpret curriculum material with the view of its ecological content,
environmental research areas and development prospects of the natural sciences. Ecological-didactical competences presuppose
using advanced trends in the sphere of educational strategies, forms, methods and technologies at the appropriate stages of
environmental education. Teacher training for work and their qualified and general all-round development are the main factors to
achieve the objectives of environmental education, affecting its quality and efficiency.
 
Date 2017-06-27T10:10:37Z
2017-06-27T10:10:37Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Демешкант Н. А. Еколого-педагогічна компетентність викладача сучасного вищого навчального закладу в дослідженнях польських учених / Н. А. Демешкант // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : збірник наукових праць / Ред. кол.: Н. В. Гузій (відп. ред.). – Вип. 23 (33). – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – C. 47-50
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14820
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова