Психологічні особливості навчального спілкування студентів-сурдопедагогів
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Психологічні особливості навчального спілкування студентів-сурдопедагогів
|
|
Creator |
Тимофієнко, Наталія Володимирівна
|
|
Subject |
спілкування
сурдопедагог студент навчальне спілкування рівні типи взаємини сурдопедагогічні техніки общение сурдопедагог студент учебное общение уровни типы взаимоотношения сурдопедагогические техники communication teacher of hearing-impaired people student academic communication levels types relations hearing-impaired people teachingtechniques 159.9-056.263-057.87]:378.015.3(043.3) |
|
Description |
Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування психологічних особливостей навчального спілкування студентів - сурдопедагогів. У дисертаційній роботі представлено теоретичне узагальнення й результати експериментального дослідження проблеми формування навчального спілкування студентів - сурдопедагогів. У дослідженні виділено стилі спілкування(в межах виду діяльності (навчальної); спілкування спрямоване на перспективу особистісного розвитку; спілкування, спрямоване на перспективу кар’єрного зростання; спілкування, спрямоване на досконале оволодіння професією; спілкування заради спілкування (вербалізація); спілкування, насичене певним змістом; спілкування з метою дотримання або встановлення міжособистісних взаємин; визначено типи (життєво-розбудовно-орієнтований, культурно-орієнтований, навчально- виконавсько-орієнтований, професійно-творчо-орієнтований), критерії та рівні (стартовий, низький, середній, високий) сформованості навчального спілкування студентів-сурдопедагогів; виявлено діапазон контактів у взаєминах: студент – дитина або група дітей із вадами слуху; студент – студент або група студентів; студент – викладач (викладачі). Розроблені психологічні підходи та модель ефективності формування навчального спілкування студентів-сурдопедагогів. Диссертация посвящена проблеме изучения особенностей учебного общения студентов-сурдопедагогов. В работе представлены результаты анализа теоретических подходов и экспериментальное исследование проблемы формирования учебного общения студентов-сурдопедагогов. Результаты теоретического анализа позволили раскрыть сущность общения и выделить его структурные компоненты. Доказано, что общение имеет собственную модификацию, которая проявляется в стилях, формах, раскрыты возрастные особенности общения студентов, направленность общения, показана зависимость общения студентов от характера взаимоотношений. Результаты анализа данных констатирующего эксперимента показали, что студенты-сурдопедагоги отличаются между собой разным уровнем учебного общения. Выявлено четыре уровня сформированности общения студентов-сурдопедагогов в процессе обучения, а именно: стартовый, низкий, средний, высокий. Обобщение результатов констатирующего эксперимента позволило выделить четыре типа учебного общения студентов-сурдопедагогов в зависимости от личностной направленности: жизненно-ориентированное общение, культурно-ориентированное общение, учебно-исполнительски- ориентированное общение, профессионально-ориентированное общение. Доказано, что в период обучения на темп формирования сурдопедагогического общения влияет собственный индивидуальный коммуникативный стиль. На сущность общения влияет диапазон выбора характера взаимоотношений, к которым отнесены следующие: общение в рамках учебной деятельности; общение, направленное на перспективу личностного развития; общение, направленное на перспективу карьерного развития; общение, направленное на овладение профессией; общение ради общения (вербализация); общение, наполненное определённым содержанием; общение с целью соблюдения или установления межличностных взаимоотношений. Разработана модель эффективности формирования учебного общения студентов-сурдопедагогов. Анализ результатов формирующего эксперимента показал существенные улучшения, зафиксированные в уровнях общения в учебном процессе студентов-сурдопедагогов. This thesis studies the problem of developing psychological features of academic communication between student teachers of hearing-impaired people. This paper offers theoretical generalization and experimental research of the problem of developing academic communication between student teachers of hearing-impaired people. The thesis highlights communication styles [communication as part of (academic) activity; communication aimed at personal development prospects; communication aimed at career growth prospects; communication aimed at in-depth mastering of a profession; communication for the sake of communication (verbalization); communication filled with certain content; communication for the purpose of maintaining or establishing interpersonal relations]; defines the types (life building-oriented, culture-oriented, education-and-performance-oriented, professional creativity-oriented), criteria and levels (initial, low, medium, high) of development of academic communication between student teachers of hearing-impaired people; outlines the range of contacts in the following relations: student – hearing-impaired child or children; student – student or group of students; student – lecturer(s). Psychological approaches to and a model for development of effective academic communication between student teachers of hearing-impaired people have been devised. . |
|
Date |
2017-06-30T10:02:12Z
2017-06-30T10:02:12Z 2017 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Тимофієнко Н. В. Психологічні особливості навчального спілкування студентів-сурдопедагогів : автореферат дис. ... канд. псих. наук : 19.00.08 / Наталія Володимирівна Тимофієнко ; наук. кер. Л. І. Фомічова ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. - 20 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14853 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|