Складові навчальних досягнень студентів з дисципліни "Загальна фізика”, критерії їх оцінювання та засоби діагностики
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Складові навчальних досягнень студентів з дисципліни "Загальна фізика”, критерії їх оцінювання та засоби діагностики
|
|
Creator |
Благодаренко, Л. Ю.
Шут, М. І. |
|
Subject |
дисципліна “Загальна фізика”
складові навчальних досягнень студентів критерії оцінювання навчальних досягнень засоби діагностики навчальних досягнень дисциплина “Общая физика” составляющие учебных достижений студентов критерии оценивания учебных достижений средства диагностики учебных достижений discipline “General Physics” components of the educational achievements of students criteria for assessment of student achievement diagnostic tools academic achievements 378.371:53 |
|
Description |
У статті виділено складові навчальних досягнень студентів з курсу “Загальна фізика” з урахуванням особливостей фізики як навчальної дисципліни. Відзначено, що головними завданнями курсу загальної фізики є формування у студентів системи фізичного знання на основі сучасних фізичних теорій, а також розвиток у них здатності щодо застосування набутих знань у практичній діяльності. Констатовано, що важливою умовою успішного навчання є ефективна самостійна діяльність студентів, яка можлива лише за наявності в них мотивації до вивчення фізики. Визначено форми контролю навчальних досягнень студентів з фізики та об’єкти оцінювання у процесі їх здійснення. Обґрунтовано, що діагностика пізнавальних процесів студентів може слугувати як чинником розвитку індивідуальних особливостей кожного студента, так і джерелом інформації щодо стану сформованості в нього професійної компетентності. В статье определены составляющие учебных достижений студентов в процессе изучения курса “Общая физика” с учётом особенностей физики как учебной дисциплины. Отмечено, что главными задачами курса общей физики является формирование у студентов системы физического знания на основе современных физических теорий, а также развитие у них способности применения приобретённых знаний в практической деятельности. Показано, что важным условием успешного обучения является осмысленная самостоятельная деятельность студентов, которая возможна только при наличии у них мотивации к изучению физики. Также подчёркнуто, что сегодня физика является проблемной учебной дисциплиной. В частности, имеет место недобор студентов на специальности физического, физико-математического и технического направления, что приводит к резкому падению уровня украинского инженерного образования. В связи с этим, особенно важно повышать научный уровень курса общей физики, особенно при подготовке будущих учителей физики. Определены формы контроля учебных достижений студентов по курсу общей физики и объекты оценивания в процессе их осуществления. Обосновано, что диагностика познавательных процессов студентов может служить как фактором развития индивидуальных особенностей каждого студента, так и источником информации относительно состояния преподавания общей физики в высшем учебном заведении. Доказано, что интеграция общепринятых способов измерения качества обучения физике с диагностикой качественных показателей мышления студентов позволит оценить степень влияния преподавателя физики на личностное становление каждого студента, а также определить перспективы индивидуального развития и наметить пути повышения эффективности учебно-воспитательного процесса в направлении формирования профессиональной компетентности. The paper highlighted the components of educational achievements of students in the course "General Physics" with the peculiarities of physics as a discipline. It is noted that the main tasks of general physics course is to develop the students’ knowledge of the physical system based on modern physical theories, and develop their ability on the application of acquired knowledge in practice. Stated that an important condition for successful learning is effective independent activity of students, which is possible only if they have the motivation to study physics. Some form of control of educational achievements of students of physics objects and evaluation during their implementation. Proved that the diagnosis of cognitive processes students can serve as a factor of the individual characteristics of each student, and a source of information on the state of formation of professional competence in it. |
|
Date |
2017-09-15T10:20:54Z
2017-09-15T10:20:54Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Благодаренко, Л. Ю. Складові навчальних досягнень студентів з дисципліни "Загальна фізика”, критерії їх оцінювання та засоби діагностики /Л. Ю. Благодаренко, М. І. Шут // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 16. – C. 3-9.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15576 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|