Запис Детальніше

Психолого-педагогічні аспекти вивчення фізики в класах гуманітарного профілю

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психолого-педагогічні аспекти вивчення фізики в класах гуманітарного профілю
 
Creator Заболотний, В. Ф.
Слободянюк, І. Ю.
 
Subject учні гуманітарних класів
фізичні знання
учащиеся гуманитарных классов
физические знания
pupils of humanities classes
physical knowledge
373.853
 
Description Стаття присвячена розгляду проблеми вивчення фізики в класах гуманітарного профілю,
враховуючи психолого-педагогічні особливості учнів даного спрямування. Проаналізовано праці
вітчизняних та зарубіжних вчених, які займались вивченням даного питання. Описано відмінності в
сприйнятті та опрацюванні навчальної інформації учнями залежно від домінуючої півкулі мозку.
Основна увага звертається на учнів, в яких домінує права півкуля. На основі притаманних їм
особливостей, виділено найбільш доцільні та ефективні методи навчання. Обґрунтовано
необхідність вдосконалення та оновлення методики викладання фізики, з урахуванням відповідних
особливостей учнів. Показано, що для учня-гуманітарія пріоритетним має бути розуміння фізичної
суті поняття, а вже потім знання його математичної інтерпретації.
Статья посвящена вопросам изучения физики в классах гуманитарного профиля, учитывая
психолого-педагогические особенности учащихся данного направления. Проанализированы труды
отечественных и зарубежных ученых, которые занимались изучением данного вопроса.
Описаны различия в восприятии и обработке учебной информации учениками в зависимости
от доминирующего полушария мозга. Основное внимание обращается на учащихся, в которых
преобладает правое полушарие. На основе присущих им особенностей, выделены наиболее
целесообразные и эффективные методы обучения. Обращается внимание на то, что наряду с
традиционными методами, необходимо использовать еще и инновационные.
Рассмотрены требования к учебно-познавательной деятельности гуманитариев.
Проанализированы и дополнены причины низкого уровня заинтересованности физикой. Отмечается,
что ключевой задачей учителя, который работает с учениками-гуманитариями, является
формирование правильного научного мировоззрения, основываясь на знания и понимание основ
физики.
Аргументирована необходимость совершенствования и обновления методики преподавания
физики, с учетом соответствующих особенностей учащихся. Показано, что для ученика-
гуманитария приоритетным должно стать понимание физической сути понятия, а уже потом
знание его математической интерпретации.
The article is devoted to dealing with the study of physics in humanities classes, given the
psychological and pedagogical features of pupil’s direction. The works of domestic and foreign scientists
who have studied the issue are analyzed.
The differences in the perception and processing of academic information between pupils, depending
on the dominant hemisphere of the brain are described. Based on their inherent characteristics, it is selected
the most appropriate and effective teaching methods. It is discovered and proved the need to improve and
update the method of teaching physics in relation to the characteristics of pupils.
 
Date 2017-09-15T10:30:12Z
2017-09-15T10:30:12Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Заболотний, В. Ф. Психолого-педагогічні аспекти вивчення фізики в класах гуманітарного профілю / В. Ф. Заболотний, І. Ю. Слободянюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 16. – C. 17-22.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15578
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова