Запис Детальніше

Формування предметної компетентності – основа розвитку особистості учнів засобами фізики як навчального предмету

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування предметної компетентності – основа розвитку особистості учнів засобами фізики як навчального предмету
 
Creator Коваленко, К. В.
 
Subject методика навчання фізики
предметна компетентність з фізики
методика обучения физике
предметная компетентность по физике
methods of teaching physics
subject competence in teaching physics
372.853
 
Description У статті розглядається питання формування предметної компетентності учнів з фізики.
Доведено, що формування предметної компетентності учнів з фізики є актуальною проблемою. Ця
проблема потребує розв’язання в умовах реалізації компетентнісного підходу в освіті, а також переходу на навчання фізики за новими навчальними програмами. Проаналізовано зміст поняття
“предметна компетентність” та “предметна компетентність учня з фізики на рівні основної
школи”. Обґрунтовано, що реалізацію компетентнісного підходу необхідно починати ще на рівні
основної школи. Доведено, що важливим показником сформованості предметної компетентності з
фізики є уміння розв’язувати задачі, здійснювати необхідну кількість послідовних логічних кроків та
операцій з метою одержання результатів. Методика навчання має забезпечувати розвиток
здатності учнів застосовувати отримані у школі знання і вміння у життєвих ситуаціях, а також
створити умови для успішної подальшої навчальної діяльності у галузі фізики.
В статье рассматривается вопрос формирования предметной компетентности учащихся по
физике. Доказано, что формирование предметной компетентности учащихся по физике является актуальной проблемой. Эта проблема требует решения в условиях реализации компетентностного
подхода в образовании, а также перехода на обучение физике по новым учебным программам.
Проанализировано содержание понятия “предметная компетентность” и “предметная
компетентность ученика по физике на уровне основной школы”. Установлено, что предметная
компетентность является основой развития личности учащегося средствами физики как учебного
предмета. Обосновано, что реализацию компетентностного подхода необходимо начинать еще на
уровне основной школы. Доказано, что важным показателем сформированности предметной
компетентности по физике является умение решать задачи, осуществлять необходимое
количество последовательных логических шагов и операций с целью получения результатов.
Овладение методами решения физических задач является неотъемлемой составляющей предметной
компетентности по физике учащихся основной школы. Методика обучения должна обеспечивать
развитие способности учащихся применять полученные в школе знания и умения в жизненных
ситуациях, а также создать условия для успешной дальнейшей учебной деятельности в области
физики.
The article discusses the formation of subject competence of students in physics. It is proved that the
formation of subject competence of students in physics is an urgent problem. This problem needs to be
addressed in terms of implementation of competence approach in education and transition to teaching
physics under the new curriculum. Analyzed the meaning of “subject competence” and “subject competence
of pupils of secondary school”. Proved that the implementation of competence approach should begin even
at secondary school. It is proved that an important indicator of formation of subject expertise in physics is
the ability to solve problems, to carry out the required number of consecutive logical steps and operations in
order to obtain results. Methods of teaching should ensure the development of students’ ability to apply
school knowledge and skills in everyday situations and create the conditions for successful further training
activities in the field of physics.
 
Date 2017-09-15T10:35:10Z
2017-09-15T10:35:10Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Коваленко, К. В. Формування предметної компетентності – основа розвитку особистості учнів засобами фізики як навчального предмету / К. В. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 16. – C. 22-28.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15579
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова