Запис Детальніше

Modern approaches to goal setting for teacher pedagogical activity

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Modern approaches to goal setting for teacher pedagogical activity
Сучасні підходи до цілепокладання педагогічної діяльності вчителя
 
Creator Matviienko, Olena
 
Subject goal setting
teaching activities
upbringing school system
personal-activity approach
цілепокладання
педагогічна діяльність
виховна система школи
особистісно-діяльнісний підхід
37.011.3-051:3709
 
Description The article deals with problem goal setting in the teacher’s pedagogical activity. Pedagogical goal setting as a factor of professional development of the teacher is presented. Modern requirements for goal setting in educational activities: diagnostics, reality, continuity, orientation, identification of purposes are considered; the technological succession of modeling school upbringing system process is analyzed.
У статті розглядаються проблеми цілепокладання у педагогічній діяльності вчителя. Розглядаються сучасні вимоги до цілепокладання у виховній діяльності, а саме: діагностичність, реальність, спадкоємність, спрямованість, ідентифікація цілей. Аналізується технологічний ланцюжок процесу моделювання виховної системи школи.
 
Date 2017-09-19T07:20:02Z
2017-09-19T07:20:02Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Matviienko O. Modern approaches to goal setting for teacher pedagogical activity / O. Matviienko // Topical questions of contemporary science : сollection of scientific articles. – Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, MA 02780, United States of America, 2017. − P. 452-456.
978-0-998873232-1-3
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15623
 
Language uk
 
Publisher Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, MA 02780, United States of America