Запис Детальніше

Pedagogy of partnership in the process of setting new Ukrainian school

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Pedagogy of partnership in the process of setting new Ukrainian school
Педагогіка партнерства в умовах становлення нової української школи
 
Creator Matviienko, Olena
 
Subject pedagogy of partnership
future teacher of primary school
professional training
pedagogical interaction
педагогіка партнерства
майбутній вчитель початкової школи
професійна підготовка
педагогічна взаємодія
 
Description Розкрито деякі аспекти педагогіки партнерства в умовах становлення нової української школи. Проаналізовано сучасні проблеми гуманізації професійної підготовки вчителя в контексті трансформацій сучасного суспільства. Наголошується, що нові педагогічні ракурси дають змогу побачити особистість у взаємодії із соціальним середовищем, а також зорієнтувати педагогічну практику щодо вирішення актуальних навчально-виховних проблем.
Pedagogy of Partnership is looked at how teaching and learning happens in relationships. Described some aspects of pedagogy partnership in the process of setting new Ukrainian school. Analyzed the today’s problems of humanization of professional teacher training in the context of transformations in modern societies. Pointed out that new pedagogical perspectives present the personality in interaction with social environment.
 
Date 2017-09-19T07:24:53Z
2017-09-19T07:24:53Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Matviienko O. Pedagogy of partnership in the process of setting new Ukrainian school / O. Matviienko // Challenges and opportunities of scientific thought development : сollection of scientific articles. – GPG Publishing Group, Pretoria, South Africa, 2017. − P. 151-156.
978-0-9942661-6-4
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15624
 
Language uk
 
Publisher GPG Publishing Group, Pretoria, South Africa